امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

طرح مبارزه با سرقت احشام/انتقاد از اجرانشدن طرح پلاک دارشدن احشام

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با انتقاد از وزارت جهاد کشاورزی در اجرا نکردن طرح پلاک دار کردن احشام، از اجرای طرح های مبارزه با سرقت احشام خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا موذن در تشریح این خبر گفت: بخش اعظمی از مردم کشور ما از دیر باز از طریق دامداری امرار معاش می کنند و تعداد زیادی از روستائیان و عشایر کشورمان زندگی خود را از این طریق می گذرانند.

وی با بیان اینکه استفاده از روش های سنتی و قدیمی برای نگهداری احشام زمینه ساز سوء استفاده سارقان و افراد سودجو برای سرقت  شده است، افزود: ضروری است با آگاه سازی و ارتقاء سطح آگاهی دامداران و اجرای طرح های مقابله ای نسبت به شناسایی و دستگیری سارقان فعال در سرقت احشام و کنترل و کاهش این گونه سرقت ها اقدام جدی شود که پلیس در این راستا  اجرای طرح های مقابله ای را تشدید کرده است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با اشاره به  اجرای طرح مبارزه با سرقت احشام به عنوان یکی از برنامه های  پلیس آگاهی  تصریح کرد: دومین مرحله این طرح با همکاری یگان های عملیاتی پلیس پیشگیری و اطلاعات و امنیت به مدت دو روز در اواخر مهرماه سال جاری در استان های  هدف (۱۵ استان) اجرا شد و تداوم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح در استان های هدف منجر به دستگیری ۱۰۸ سارق، کشف ۳۳۵ راس دام و طیور و در نهایت مختومه شدن ۹۸ فقره پرونده سرقت منتج شد.

این مقام انتظامی  با تاکید بر ضرورت  آگاه سازی دامداران خاطرنشان کرد: بی توجهی دامداران و از سویی نبود نظارت کافی بربازار خرید و فروش احشام، عدم اجرای طرح پلاک دار کردن احشام توسط جهاد کشاورزی  و … زمینه تسهیل سرقت احشام رافراهم کرده است.

وی گفت: تشدید برخورد قضائی با سارقان احشام و بالا بردن هزینه ارتکاب جرم،کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها و بعضاً روستاها خصوصاً هنگام شب و … از جمله موارد  موثر در جلوگیری از سرقت احشام است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا