ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سلطه دو غول تکنولوژی بر بازار حسگرهای اثر انگشت در موبایل

به گفته تحلیلگران، دو شرکت کوالکام و مدیاتک با فناوری‌های جدید در حوزه حسگرهای اثر انگشت بازار آن را در سال آینده تصاحب خواهند کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، با توجه به آنکه در سال‌های اخیر شرکت‌های تولیدکننده موبایل به دنبال تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند با حاشه باریک و ضخامت بسیار کم هستند، بنابراین تقاضا برای حسگرهای اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش و یا سنسورهای پیشرفته‌ای که قابلیت‌های جدید و کاملتری را داشته باشد، نیز به همان نسبت افزایش یافته است.

حالا به تازگی کارشناسان برآورد کرده‌اند که شرکت‌های کوالکام و مدیاتک در سال ۲۰۱۹ میلادی قادر خواهند بود فناوری‌های جدیدی را به حسگرهای اثر انگشت بیاورند و به تکمیل و توسعه آن کمک کنند و در نهایت، بازار این محصول و فناوری جدید را به خود اختصاص دهند.

همچنین بخوانید

بنابراین انتظار می‌رود که دو شرکت کوالکام و مدیاتک به زودی در آینده‌ای نزدیک تمامی رقبای خود را در این حوزه کنار زده و جایگاه نخست صنعت تولید حسگرهای اثر انگشت برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی را از آن خود کنند.

گفته می‌شود مدیاتک در سال آینده میلادی از تمامی شرکت‌های لنوو، شیائومی، هواوی، ویوو و بسیاری دیگر از تولیدکنندگان موبایل سفارش تولید حسگر اثر انگشت اپتیکال خواهد گرفت این در حالیست که سامسونگ سفارش این محصول را به کوالکام داده است.

پیشتر نیز گفته شده بود میزان استفاده از فناوری اسکنر و حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش در گوشی‌های هوشمند سال آینده ۱۰ درصد رشد و افزایش پیدا خواهد کرد که حالا طبق تازه ترین گزارش‌های منتشر شده می‌توان صحت خبر قبلی را تایید کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا