امور زیربناییتعاون و اشتغال

خبر مهم برای بازنشستگان

نائب رئیس کانون بازنشستگان مشهد از تدوین طرح همسان سازی عیدی و پاداش پایان سال بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رحمت اله پورموسی از تدوین و آماده سازی طرحی خبر داد که به موجب آن، عیدی و پاداش پایان سال بازنشستگان تامین اجتماعی مشمول همسان سازی می‌شود و ابراز امیدواری کرد: با مساعدت کمیسیون اجتماعی مجلس، این طرح به نتیجه برسد و عیدی و پاداش بازنشستگان تامین اجتماعی همچون زمان اشتغال به کار آنها محاسبه و پرداخت شود.

وی ادامه داد: طی دیداری که با کانون عالی بازنشستگان کشور داشتیم، موضوع همسان‌سازی عیدی بازنشستگان و تدوین طرحی در این زمینه را مطرح کردیم. درصدد هستیم تا این طرح را پس از کار کارشناسی از طریق نمایندگان به مجلس ارائه کنیم و چنانچه مشکلی پیش نیاید کلیات آن را در صحن علنی به تصویب برسانیم.

همچنین بخوانید

پورموسی تاکید کرد: قانونی که در سال ۱۳۷۰ در خصوص عیدی کارگران تصویب شده، می‌گوید که کارگر باید دو ماه حقوق خود را به عنوان عیدی پایان سال دریافت کند، به شرطی که از سه ماه حداقل حقوق تجاوز نکند و این قانونی است که در پایان هر سال کارفرمایان مکلف به اجرای آن هستند.

وی افزود: به محض اینکه کارگر بعد از ۳۰ سال واریز حق بیمه بازنشسته می‌شود، بلافاصله او را به تامین اجتماعی متصل و کارمند محسوب می‌کنند در حالی که کارگران، کارمند نیستند که عیدی آنها مثل کارمندان پیش‌بینی شود و انتظار جامعه بازنشستگان این است که عیدی آنها همچون عیدی کارگران محاسبه و تعیین شود.

‌ به موجب ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار مصوب ۱۳۷۰/۱۲/۶ مجلس شورای اسلامی، کلیه کارفرمایان مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد به عنوان عیدی و پاداش بپردازند، مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارگران نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

 

 

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا