بانک و بیمهبیمه

کدام شرکت بیمه‌ای به بخش خصوصی واگذار می‌شود؟

صرف نظر از اینکه کدام بانک مد نظر وزیر امور اقتصادی و دارایی است، برخی اشاره وزیر به واگذاری دو شرکت را، همان دو شرکت بیمه‌ای بیمه البرز یا اتکایی امین تصور کرده‌اند که همچنان در فهرست واگذاری‌ها درجا می‌زنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از چابک آنلاین، "فرهاد دژپسند"، وزیر امور اقتصادی و دارایی، به تازگی از واگذاری سهام یک بانک  و دو شرکت به بخش خصوصی خبرداده ، اما اشاره ای نکرده که منظور او کدام بانک و یا کدام شرکت هایی است که باید واگذار شوند؟

صرف نظر از اینکه کدام بانک مد نظر وزیر امور اقتصادی ودارایی است،  برخی اشاره وزیر به واگذاری دوشرکت را همان دو شرکت بیمه ای  تصورکرده اند که همچنان در فهرست واگذاری ها درجا میزنند.

دو شرکت بیمه البرز و اتکایی امین که قبلا  هم برای واگذاری بخشی از سهام آنها به بخش خصوصی  اقداتی صورت گرفت اما هر بار این واگذاری ها به دلایلی نه چندان منطقی، ناکام ماند.

البته برخی، پارا فراتر نهاده و در گمانه زنی خود  نام شرکت  بیمه ایران معین را هم آورده اندکه واگذاری آن به بخش خصوصی، امری ضروری به نظر می رسد.

درحال حاضر ۱۷.۹۵ درصد سهام  بیمه اتکایی امین متعلق به شرکت بیمه دولتی ایران است.

درعین حال،  17.34 درصدسهام  شرکت بیمه البرز هم متعلق به وزارت امور اقتصادی ودارایی است.

مقاومت در واگذاری سهام دولت در شرکت های مذکور را برخی غیرطبیعی عنوان کرده اند.

با توجه به این که دژپسند در جلسه معارفه خود موضوع واگذاری دو شرکت و یک بانک به بخش خصوصی را مطرح کرده بنابراین انتظار می رود در روزهای آتی  جزییات بیشتری  از این ماجرا اعلام شود.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا