صنعت، معدن، تجارتمعدن

تجارت خارجی ۷ ماهه اعلام شد

صادرات معدن و صنایع معدنی؛ رشد ۶درصدی ارزش، کاهش ۹درصدی وزنی

” form=”content_form” onfocus=”try{keydownForm(document.getElementById(‘content_form’));}catch(ex){}” >

ارزش صادرات محصولات معدنی طی ۷ ماهه امسال ۶ درصد افزایش یافت. این در حالی است که وزن صادرات این بخش با کاهش ۹درصدی همراه شد.

به گزارش آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، از ابتدای فروردین تا پایان مهر، ۳۴ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۶۲۲ تن انواع محصولات معدنی صادر شد که ارزش آن به ۵ میلیارد و ۸۱۱ میلیون و ۳۳۸ هزار دلار رسید. میزان صادرات وزنی این محصولات، ۹ درصد کاهش یافت.

از این میزان، ۲ میلیارد و ۷۸۸ میلیون و ۳۰۷ هزار دلار مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی، ۴۹۲ میلیون و ۳۰۹ هزار دلار زنجیره مس و محصولات پایین دستی، ۳۴۲ میلیون و ۹۰۸ هزار دلار زنجیره سیمان، ۲۵۷ میلیون و ۵۷۳ میلیون دلار کنسانتره سنگ آهن، ۲۱۴ میلیون و ۴۶۷ هزار دلار انواع سنگ و محصولات مرتبط، ۱۷۱ میلیون و ۸۲۴ هزار دلار زنجیره روی، ۸۲ میلیون و ۲۸۱ هزار دلار زنجیره سرب و ۸۱ میلیون و ۶۸۷ هزار دلار آهن اسفنجی صادر شد.

همچنین طی مدت یاد شده، ۵۹ میلیون و ۲۳۵ هزار دلار زغال سنگ و کک، ۳۲ میلیون و ۶۳۴ هزار دلار زنجیره کروم، ۱۹ میلیون و ۴۸۴ هزار دلار زنجیره مولیبدن،۷ میلیون و ۱۲۱ هزار دلار انواع سفال، آجر، کاشی و سرامیک، ۱۹۵ هزار دلار پودر آلومینا و محصولات مرتبط، ۱۹۱ هزار دلار زنجیره تیتان، ۱۳۷ هزار دلار آنتیموان، ۷۹ هزار دلار فلزات و سنگ های گرانبها، ۵۶ هزار دلار میکا، ۱۶ هزار دلار نیکل و محصولات و همچنین ۹۲۳ میلیون و ۱۳۵ هزار دلار سایر معادن و صنایع معدنی صادر شد.

کاهش ۳۴درصدی واردات

طی ۷ ماهه سال ۹۷، ۲ میلیون و ۳۱۷ هزار و ۹۳۵ تن انواع محصولات معدن و صنایع معدنی به ارزش ۲ میلیارد و ۱۲ میلیون و ۹۷۶ هزار دلار وارد شد که حاکی از کاهش ۳۴ درصدی میزان تناژ و افت ۲۷ درصدی ارزش محصولات وارداتی این بخش است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا