خودروصنعت، معدن، تجارت

۲ خودرو از قیمت‌گذاری شورای رقابت خارج شدند

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، بر اساس اعلام رئیس شورای رقابت دو خودروی ‌”دنا” و “تندر اتوماتیک” از حوزه‌ قیمت‌گذاری شورای رقابت خارج شدند.

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در جلسه‌ای که امروز بیستم اردیبهشت ماه برگزار شد دو خودروی تندر اتوماتیک و دنا از حوزه‌ی قیمت‌گذاری ایران‌خودرو خارج شدند.

وی همچنین اظهار کرد: به زودی لیست تغییر قیمت‌ها اعلام می شود که از ابتدای خرداد ماه، اجرا شود. اگر خودروسازان بخواهند تغییرات اعلام شده را اعمال کنند از ابتدای خرداد ماه باید ازایش قیمت صورت گیرد.

رضا شیوا همچنین بیان کرد: همه‌ی منتقدان به دستورالعمل شورا می‌گویند اگر این دستور‌العمل وجود نداشته باشد قیمت‌ها پایین می‌آید. ولی در حال حاضر قیمت این دو آزاد شده است و این دو خودرو در بازار رقیب قیمتی دارند و می‌توانند با خودروهای دیگر رقابت کنند.

به گزارش ایسنا، پیش‌تر در جلسه‌ای که شورای رقابت در ششم اردیبهشت امسال درباره قیمت‌گذاری خودروهای انحصاری تشکیل داده بود، با افزایش ۰.۴ درصدی قیمت گروه سایپا و افزایش ۱.۸ درصدی گروه ایران‌خودرو موافقت شده بود. ولی در جلسه‌ امروز “تندر اتوماتیک” و “دنا ” از شمول قیمت‌گذاری طبق فرمول شورای رقابت خارج شدند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا