بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

تغییرات جدید در کارگروه رفع موانع کسب‌وکارهای نوپای دولت کلید خورد

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اعمال اصلاحات جدیدی در کارگروه رفع موانع کسب‌وکارهای نوپا و اضافه شدن دستگاه‌های جدید به اعضای این کارگروه خبر داد.

به گزارش پیوست، با برطرف شدن بند محرمانگی از مصوبه هیات دولت برای تشکیل این کارگروه، این مصوبه به کلیه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده تا با جدیت بیشتری عملیاتی شود. همچنین به‌منظور رسیدگی بهتر به مشکلات شرکت‌های استارت‌آپی و تکمیل اعضای این کارگروه، چند دستگاه اجرایی دیگر از جمله بانک مرکزی، وزارت صنعت و معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت اقتصاد و دارایی نیز به اعضای آن اضافه شده‌اند.

اواخر دی ماه سال گذشته بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت خبر از ایجاد یک کارگروه ویژه برای حمایت از کسب‌وکارهای نوپا متشکل از معاونت حقوقی رییس‌جمهوری، وزارت ارتباطات، وزارت کار و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را داد. بر این اساس اظهارات محمد جواد آذری جهرمی، هدف از تشکیل این کارگروه این بود تا هر نوع شکایتی که بدنه دولت از کسب‌وکارهای نوپا دارد، قبل از طرح در مراجع قضایی، در این کمیته مورد بررسی قرار گیرد.

با وجود برگزاری چند جلسه این کارگروه (از دی ماه گذشته تاکنون) سرویس چندین کسب‌وکار نوپا در حوزه‌هایی چون گردشگری و تبلیغات آنلاین به واسطه شکایت نهادهای دولتی فیلتر و بعد از هفته‌ها پیگیری رفع فیلتر شدند. با این شرایط برخی مدیران شرکت‌های نوپا اعلام می‌کنند که این کارگروه تاکنون در جلوگیری از فیلتر کسب‌وکارها و استارت‌آپ‌های کشور ناتوان بوده است. اما مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است با تغییرات جدید در ساختار، این کارگروه می‌تواند نسبت به جلوگیری فیلتر کسب‌وکارهای نوپا با جدیت بیشتری فعالیت کند.

تشکیل این کارگروه با مصوبه هیات دولت برای جلوگیری از فیلترینگ کسب‌وکارهای نوپا تنها اقدام در این زمینه نیست. چرا که شورای عالی فضای مجازی نیز اواخر شهریور ۹۶ مصوبه جدیدی برای جلوگیری از فیلترینگ بدون ضابطه کسب‌وکارهای آنلاین تصویب کرده بود.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا