بین الملل

وزیر نفت عربستان: قصد نداریم اوپک را منحل کنیم

العربیه گزارش داد که وزیر انرژی عربستان سعودی، خالد الفالح، شایعه‌ها در مورد این که ریاض برای انحلال اوپک برنامه‌ریزی می‌کند را رد کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، خبرگزاری دولتی عربستان، العربیه گزارش داد که وزیر انرژی این کشور، خالد الفالح، شایعه‌ها در مورد این که ریاض برای انحلال اوپک برنامه‌ریزی می‌کند را رد کرد. 

خالد الفالح در نمایشگاه بین‌المللی سوخت در ابوظبی، گفت: من به شما اطمینان می‌دهم به هیچ‌وجه منحل شدن اوپک را در نظر نگرفته‌ایم. دلیلی وجود دارد که به این موسسه تحقیقاتی (که شایعه کرده بود اوپک منحل می‌شود)، اتاق فکر گفته می‌شود؛ آنها باید بتوانند خارج از محدودیت‌ها فکر کنند و نظریه‌پردازی داشته باشند.

هفته گذشته وال‌استریت ژورنال گزارش داده بود که دولت عربستان سعودی اتاق فکری را به وجود آورده است که قرار است تاثیر بالقوه منحل شدن گروه اوپک را بر بازارهای نفت بررسی کند. در این گزارش آمده بود که مقامات رده بالای عربستان سعودی انجام این تحقیق را یک اولویت اصلی در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی این کشور به حساب آورده‌اند، هرچند قرار نیست این تحقیقات در کوتاه‌مدت بر تصمیمات داخلی دولت برای خروج یا عدم خروج از اوپک، تاثیر بگذارد.

ادامه دارد…

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا