بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

سومین فستیوال فین‌تک سنگاپور با دو بخش جدید از امروز آغاز شد

سومین فستیوال فین‌تک سنگاپور از امروز ۲۱ آبان (۱۲ نوامبر) آغاز شد و تا ۲۵ آبان (۱۶ نوامبر) ادامه خواهد داشت. در سومین دوره برگزاری این فستیوال نزدیک به ۴۰ هزار شرکت‌کننده، ۲۵۰ سخنران، ۴۵۰ غرفه و ۱۶ پاویون بین‌المللی حضور دارند.

در این فستیوال نشست‌های مختلفی مانند نشست سرمایه‌گذاران جهانی (۲۲ و ۲۳ آبان) و نشستی درباره هوش مصنوعی در صنعت مالی (۲۲ و ۲۳ آبان) برگزار خواهد شد. در این نشست‌ها از برترین‌های نسل بعدی استارت‌آپ‌های انجمن ملل آسیای جنوب شرقی و رشد شرکت‌های این منطقه در بخش‌های فین‌تک و فرای فین‌تک و همینطور درباره موضوعاتی ازجمله کلود و محاسبات کوانتوم، سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی و پیش‌بینی‌‌هایی در خصوص آینده مبتنی بر هوش مصنوعی صحبت خواهد شد.

باید گفت که هر دوی این موضوعات، یعنی فین‌تک انجمن ملل آسیای جنوب شرقی و همینطور هوش مصنوعی در صنعت مالی از بخش‌های جدیدی است که در فستیوال این دوره در نظر گرفته شده است.

در فستیوال فین‌تک سنگاپور، کنفرانس‌های سه‌روزه در مورد فین‌تک و با موضوعاتی چون فرصت‌های فین‌تک در انجمن ملل آسیای جنوب شرقی، هوش مصنوعی، امنیت سایبری و رگ‌تک، آینده بانکداری، آینده پول، اینشورتک، زیرساخت بازار و غیره برگزار می‌شود و قرار است در این فستیوال اشخاصی مانند نارندرا مودی نخست وزیر کشور هند و همینطور کریستین لاگارد رئیس صندوق بین‌المللی پول نیز حضور داشته باشند.

از دیگر برنامه‌هایی که در این فستیوال پنج روزه در نظر گرفته شده روز دموی گلوبال فین‌تک هکسلریتور است که از میان ۳۰۴ راهکار ارائه‌شده فین‌تک از سراسر دنیا برای رفع مشکلات موجود در صنعت مالی و در بخش‌های شمول مالی، رگ‌تک و ساپ‌تک و اینشورتک، در نهایت ۲۰ استارت‌آپ انتخاب شده و در روز دمو فرصت ارائه راهکارشان را خواهند داشت.

بخش جایزه فین‌تک ۲۰۱۸ هم از دیگر بخش‌های جالب و دیدنی این فستیوال است که در سه روز نخست رویداد برگزار می‌شود و از میان ۴۰ فینالیست، این جایزه به برترین راهکارهای فین‌تک نوآورانه عملیاتی‌شده توسط شرکت‌های فین‌تک و یا موسسات مالی و شرکت‌های فناوری اهدا خواهد شد.

فستیوال فین‌تک سنگاپور

این فستیوال توسط سازمان پولی سنگاپور و صرافی سنگاپور برگزار می‌شود. این دو سازمان به‌تازگی و با مشارکت یکدیگر توانستند قابلیت ارسال در برابر پرداخت (DvP) را برای تسویه دارایی‌های توکن‌سازی‌شده از طریق پلتفرم‌های مختلف بلاکچین را با موفقیت توسعه دهند.

درواقع DvP روش تسویه‌ای است که پول و اوراق بهادار به‌طور همزمان مبادله می‌شوند تا این اطمینان حاصل شود که ارائه اوراق تنها زمانی که پرداخت مربوطه انجام شده، صورت پذیرد. این روش به بهبود بهره‌وری عملیاتی و کاهش ریسک‌های تسویه کمک خواهد کرد.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا