بورسبورس اوراق

استقبال خریدارن از شمش آلومینیوم (ایرالکو) ادامه دارد/ صدر‌نشینی «پلی پروپیلن» در رینگ پتروشیمی

بیشترین ارزش معاملات بورس‌کالا امروز به «پلی پروپیلن فیلم HP۵۲۵J» شرکت «پلی پروپیلن جم» در حدود ۲۵ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول با ۳۰.۵ درصد رقابت معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود در۱۵ آبان، ۳.۶۰ درصد افت قیمت داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  امروز دوشنبه (۲۱ آبان ماه)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود ۲۷۴ میلیارد تومان داشت که در ۵۴۵ قرارداد انجام شد و حدود ۲۴۸ میلیارد تومان از این معاملات به رینگ داخلی تعلق داشت. در این میان، تالار پتروشیمی بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۱۷۷میلیارد تومان به خود اختصاص داد. 

بیشترین ارزش معاملات بورس‌کالا در این روز به «پلی پروپیلن فیلم HP525J» شرکت «پلی پروپیلن جم» به میزان حدودی ۲۵ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول با قیمت کیلویی ۱۲ هزار و ۶۹۳ تومان و ۳۰.۵ درصد رقابت معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود در۱۵ آبان، ۳.۶۰ درصد افت قیمت داشت.

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی 

طی این روز و در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۱۵ هزار و ۵۳۳ تن مواد پلیمری و ۶۶۰ تن گوگرد گرانوله معامله شد.

پرارزشترین محصول امروز این تالار به «پلی پروپیلن فیلم HP525J» شرکت «پلی پروپیلن جم» به میزان حدودی ۲۵ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول با قیمت کیلویی ۱۲ هزار و ۶۹۳ تومان و ۳۰.۵ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه و حجم ۱۹۹۲ تن به طور نقدی معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در۱۵ آبان، ۳.۶۰ درصد افت قیمت داشت.

همچنین طی این روز، «پلی پروپیلن نساجی C30S» شرکت پتروشیمی مارون با حدود ۱۸ میلیارد تومان ارزش جز پر معامله ترین محصولات بود. این محصول با قیمت کیلویی ۹۸۸۷ تومان و ۲.۵ درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم ۱۸۷۰ تن معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در (۱۵ آبان) حدود ۶ درصد کاهش قیمت داشت.

کم ارزشترین محصول امروز این تالار هم به «پلی پروپیلن شیمیایی» شرکت پلی پروپیلن جم به میزان حدودی ۲۵۲.۷ میلیون تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت پایه ۱۱۴۸۶ تومان به ازای هر کیلو، بدون رقابت در حجم ۲۲ تن به طور نقدی فروخته شد.

گفتنی است، امروز هفت هزار تن قیر و ۴۰۰ تن عایق رطوبتی نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران به فروش رسید.

تالار صنعتی 

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای نیز امروز میزبان دادوستد ۳۴۵ تن مس مفتول، ۶۰ تن مس کاتد دو، ۵۰۰ تن بیلت آلومینیوم، یک هزار تن شمش هزار پوندی آلومینیوم و ۴۰۰ تن ورق گرم بود.

شایان ذکر است، امروز اغلب معاملات تالار صنعتی به قیمت پایه انجام شد. در این میان اما دو محصول (بیلت و شمش آلومینیوم شرکت ایرالکو) به طور رقابتی معامله شدند.

پرارزشترین محصول امروز این تالار به شمش آلومینیوم ۹۹.۸-۱۰۰۰p شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) به ارزش ۲۴ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت کیلویی ۲۴ هزار و ۲۶۳ تومان و ۳۰.۸ درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم ۱۰۰۰ تن فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (یکم آبان) ۲.۱۴ درصد رشد قیمتی داشت.

همچنین، امروز بیلت ۷-۶۰۶۳ همان شرکت نیز با ۲۴.۷ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه به قیمت کیلویی ۲۴ هزار و ۶۶۸ تومان در حجم ۵۰۰ تومان فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (۲۴مهر) ۱۸.۱۴ درصد رشد قیمتی داشت.

کم ارزشترین محصول امروز این تالار هم به مس کاتد ۲ شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) به ارزش یک میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول بدون رقابت و با قیمت پایه کیلویی ۵۱ هزار و ۷۳۳ تومان و در حجم ۲۰ تن فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در (۲۰ آبان) تغییر قیمتی نداشت.

تالار کشاورزی

این گزارش حاکی است، هشت هزار تن گندم خوراکی در تالار محصولات کشاورزی معامله شد.

بیشترین ارزش معاملات این تالار به «گندم خوراکی» کردستان به میزان حدود سه میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم ۳۰۰۰ تن فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو ۹۹۲ تومان بود که با ۱۰ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه به طور نقدی معامله شد.

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به گندم دورم کرمانشاه در حدود ۹۹۲ میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت ۹۹۲ تومان و ۱۰ درصد بیشتر از قیمت پایه (۹۰۲ تومان) در حجم ۱۰۰۰ تن به طور نقدی فروخته شد. عرضه‌کننده این محصولات «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا