بورسبورس اوراق

«دلر» درصدد انجام مزایده/ «قشیرین» سهام فروخت

همزمان با افزایش امیدوارکننده قیمت‌ها شاهد ۱۶ توقف، پنج بازگشایی و یک تعلیق در بازار سرمایه بودیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاخص بورس تهران امروز موفق شد یک هزار و ۵۴۳ واحد افزایش را تجربه کند و باز هم به کانال ۱۸۲ هزار واحدی دست یابد. در این روز «قشیرین» خبر از فروش بخشی از سهام خود در قند تربت جام داد، «دلر» از قصد خود مبنی بر فروش ساختمان اداری واقع در تهران از طریق مزایده گفت و «تشتاد» جزئیات بیشتری از قرارداد افشا شده در روزهای قبل ارائه داد.

«قشرین» سهم فروخت: شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان (قشرین) خبر از واگذاری ۱۵ میلیون و ۵۹۰ هزار سهم «قجام» داد. سهام واگذار شده پنج درصد از کل سهام شرکت فرآورده های غذایی و قند تربت جام بوده است. ارزش کل این معامله از سوی «قشرین» چهار میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان، معادل قیمت هر سهم ۳۱۵ تومان عنوان شده است. گفتنی است «قشرین» قبل از انجام واگذاری یاد شده مالک ۱۸.۶ درصد از سهام کل شرکت بوده که پس از واگذاری میزان مالکیت شرکت به ۱۳.۶ درصد تقلیل یافته است.

«دلر» درصدد مزایده: نماد معاملاتی شرکت داروسازی اکسیر (دلر) به دلیل ارائه توضیحات درمورد فروش ساختمان دفتر مرکزی و یک باب مغازه تجاری متعلق به شرکت داروسازی اکسیر در شهر تهران متوقف شد. شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین در راستای انتقال دفاتر مرکزی به استان ها و محل استقرار کارخانه‌ها و نیز چابک و چالاک سازی مجموعه‌ها در نظر دارد املاک مازاد شرکت‌های وابسته به خود را از طریق مزایده عمومی به فروش برساند.

«تشتاد» و ارائه توضیحات درمورد قرارداد تمدید شده: نماد معاملاتی شرکت صنایع تولیدی اشتاد ایران (تشتاد) به دلیل ارائه اطلاعات بیشتر درخصوص تغییرات حاصله قرارداد مربوط به ماشین‌کاری انواع دنده ها (یک، دو و کرانویل ) با نیرو محرکه صنعتی نسبت به قرارداد قبلی، متوقف شد. قرارداد مربوط به ماشین‌کاری انواع دنده ها (یک، دو و کرانویل) با نیرو محرکه صنعتی در تاریخ ۱۹ آبان برای مدت یک سال تمدید شده است. شایان ذکر است با توجه به خرید انواع دنده از شرکت مذکور و فروش محصولات ماشین‌کاری شده به همان شرکت) مبلغ خرید و فروش انواع دنده یک و دو هرکدام ۳۰۰ تومان و انواع دنده کرانویل سه هزار و ۸۰۰ افزایش پیدا کرده است. لازم به ذکر است این قرارداد عملا در روند عملیات سال جاری نسبت به سال قبل تغییری حاصل نخواهد کرد.

«وملت» سهم فروخت: نماد شرکت سرمایه گذاری ملت (وملت) به علت فروش سهام شرکت شیمی بافت از طریق مزایده، متوقف شد. شرکت سرمایه گذاری مسکن خراسان رضوی به عنوان برنده مزایده اعلام شده است و مبلغ سه میلیارد تومان به عنوان ارزش قرارداد اعلام شده است. شرکت اعلام کرده است که از کل مبلغ قرارداد ۱۰ درصد در تاریخ ۲۶ شهریور ماه پرداخت شده و بقیه ظرف یک ماه به حساب دادگستری واریز شده است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا