بورسبورس انرژی

فروش نفت در بورس تاکتیکی مناسب برای جلوگیری از رانت خواری

ﻧﻤﺎﻳﻨﺪه ادوار مجلس شورای اسلامی عرضه نفت خام در بورس انرژی را راهکار مناسبی برای متنوع شدن روش های فروش نفت دانست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدسعید حیدری‌طیب عضو هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین درباره فروش نفت در بورس گفت: اینکه نفت خام در بورس انرژی عرضه شود اقدام مناسبی است و به متنوع شدن روش های فروش نفت کمک می کند.

این ﻧﻤﺎﻳﻨﺪه ادوار مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:بصورت نسبی خرید و فروش در بورس از بازارهای دیگر شفاف تر بوده و باید این روش ادامه یابد.

عضو کمیسیون انرژی در دوره نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:باید امکان دسترسی آسان برای تمامی خریداران نفت از بورس انرژی وجود داشته باشد و انجام این مهم در راستای فراهم کردن شرایط حضور بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی است.

حیدری‌طیب ادامه داد: فروش نفت در بورس در راستای جلوگیری از رانت خواری است و باید این روش مورد ارزیابی قرار بگیرد و تقویت شود.

وی با اشاره به اختلاف عربستان و کویت در خصوص میادین مشترک نفتی، ادامه داد:با وجود اینکه آمریکا اعلام می کرد می تواند فروش نفت ایران را به صفر برساند اما اکنون با واقعیت بازار نفت و قدرت جمهوری اسلامی ایران روبرو شده و خریداران عمده نفت ایران را از تحریم معاف کرده است چرا که توان عربستان نیز برای افزایش تولید نفت محدود است.

این ﻧﻤﺎﻳﻨﺪه ادوار مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:عربستان باید به تصمیمات و توافق اوپک پایبند باشد و بر اساس سهمیه تعیین شده، نفت تولید کند چرا که در غیر اینصورت با زیان روبرو می شود.

منبع
خانه ملت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا