بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

پنج روشی که مشتریان در عصر دیجیتال هنگام خرید استفاده می‌کنند

در عصر دیجیتال و اینترنت اشیا و وسایل متصل، مصرف‌کنندگان نسبت به گذشته شیوه‌های بیشتری برای ارتباط با خرده‌فروشان دارند. با اینکه همچنان مغازه‌ها و فروشگاه‌های سنتی محبوبیت بسیاری میان خریداران دارند، با این حال آنها به دنبال کانال‌های جدیدی برای خرید لباس و یا مایحتاج روزمره‌شان هستند. به عبارتی ساده‌تر؛ مصرف‌کنندگان بیشتر به سمت موبایلشان برای انجام خریدهای بیشتر روی آورده‌اند.

برای مثال برای کمک به مصرف‌کنندگان برای خرید لباس‌های مردانه، به جای انتخاب در فروشگاه‌‌های فیزیکی، پلتفرم‌هایی مانند کاین وجود دارد که فروشندگان بتوانند از طریق پلتفرم deal of the day، تجربه خرید موبایلی داشته باشند. زمانی که مصرف‌کنندگان وارد صفحه اصلی اپلیکیشن شوند، می‌توانند محصولاتی که برای فروش در آن روز وجود دارد را مشاهده و براساس رنگ و سایزی که مد نظرشان است انتخاب کنند.

وسایل متصل نقش رو به رشدی در عادت خرید مصرف‌کنندگان پیدا کرده‌اند. براساس گزارشی از PYMTNS،  بیش از ۵۰ درصد مصرف‌کنندگان طی یک هفته اخیر خرید آنلاین انجام داده‌اند و از این بین، ۲۰ درصدشان با استفاده از یک اپلیکیشن موبایلی، سفارش غذا انجام داده‌اند.

در ادامه شما را با اپلیکیشن‌ها، بلندگوهای هوشمند و ساعت‌های هوشمند و در کل روش‌های پرداخت نوآورانه‌ای که خرده‌فروشان برای جذب مشتری انجام داده‌اند آشنا می‌کنیم:

۸۱ درصد مصرف‌کنندگان برای انجام خرید مستقیما به فروشگاه می‌روند.

فروشگاه کامبرلند فارم در حال حاضر یک اپلیکیشن موبایلی SmartPay Check-Link راه‌اندازی کرده که گویا واکنش‌های مثبتی هم داشته است. از این اپلیکیشن که پیش از این تنها برای خرید گاز استفاده می‌شد، اکنون می‌توان برای جایزه قهوه و غذا و همینطور تخفیف‌های سوخت نیز استفاده کرد.

۳۷ درصد مصرف‌کنندگان از یک موبایل یا تبلت برای انجام خریدشان استفاده کردند

البته باید گفت که سرویسی مانند سامسونگ‌پی ویژگی‌های خرید و پاداش جدیدی به سرویس پرداخت موبایلی‌اش اضافه کرد. برای مثال زمانی که مصرف‌کنندگان دوربینشان را به سمت شی موردنظر می‌گیرند، سیستم خرید بیکسبای آن شی را شناسایی می‌کند و خریدار به سایت تجارت الکترونیکی یکی از پارتنرهای سامسونگ هدایت می‌کند. همچنین سامسونگ‌پی، بخش «بازپرداخت نقدی» را به اپلیکیشنش اضافه کرده که مصرف‌کنندگان در آن قسمت می‌توانند با طیف گسترده‌ای از پیشنهاد منحصربه‌فرد از جانب خرده‌فروشان برجسته روبه‌رو شوند. اگر مشتری از سامسونگ‌پی برای پرداخت این محصولات و پیشنهادات ارائه‌شده استفاده کنند، بلافاصله پول نقد وارد کیف پول موبایلی‌شان می‌شود.

۳۵ درصد مصرف‌کنندگان برای انجام خرید از یک اپلیکیشن استفاده می‌کنند

علاوه بر این، این اپلیکیشن‌ها می‌توانند به نوبه خود سرگرم‌کننده هم باشند. برای مثال اپلیکیشن گروی (Gravy) قصد دارد تا توجه نسل میلنیال را به خود جلب کند و این کار را با محصولات جدید و همینطور جوایز نقدی که در نظر گرفته انجام می‌دهد.

هدف گروی از اینکار این است که کشف محصولات جدید را با سرگرمی همراه کند. هر محصول به تعداد محدود ارائه می‌شود که مخاطبان از تعداد آنها بی‌اطلاع هستند و به محض نمایش محصول، قیمت آن کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل مشتریانی که مدت طولانی برای خرید محصول در صف می‌مانند احتمل دارد خرید محصول را از دست بدهند.

۱۲ درصد مصرف‌کنندگان از بلندگوهای فعال صوتی برای انجام خردی استفاده می‌کنند

آمازون یکی از خرده‌فروشانی است که از این تکنولوژی استفاده کرده است. در ماه آگوست امسال، آمازون اعلامکرد که کاربران اسپیکرهای اکو، می‌توانند با استفاده از این دستگاه در فروشگاه‌های هول‌فودز خرید کنند. کاربران الکسا هم می‌توانند اقلام سفارش‌داده‌شده از طریق پرایم نو را به سبد هول‌فودز خود اضافه کنند و محصولاتشان هم در همان روز به دستشان می‌رسد. همچنین کاربران می‌توانند درخواست‌هایی مانند «استیک را به سبد خرید هول‌فودز اضافه کن» را هم داشته باشند و الکسا درخواست آنها را اعمال کند. دستیارهای صوتی این قابلیت را دارند که براساس سفارشات مشتری می‌توانند فروشگاه به خصوصی را هم انتخاب کنند.

تنها ۴ درصد مصرف‌کنندگان از ساعت‌های هوشمند برای انجام خرید استفاده کردند

سال گذشته استارباکس فرایند reloading کارت‌ فروشگاهی‌اش را آسان‌تر کرد و به این ترتیب مشتریان می‌توانند کارت‌های استارباکسشان را با استفاده از اپل‌پی و از طریق اپل‌ واچ، reload کنند. اکثر شعب استارباکس به مشتریانشان این امکان را می‌دهند تا پرداخت‌هایشان را با استفاده از اپل‌پی و از طریق اپل واچ پرداخت کنند.

منبع: PYMNTS

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا