بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

وزیر خارجه سابق آلمان با رییس کل بانک مرکزی دیدار و گفت‌وگو کرد

وزیر امور خارجه سابق آلمان به همراه اعضای هیات تجاری انجمن خاورمیانه و دور آلمان (NUMOV) با رییس‌کل بانک مرکزی دیدار و درباره کانال مالی ایران و اروپا گفت‌وگو کردند.

بنا بر گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی رییس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه تلاش‌های آمریکا نتوانسته آن‌ها را به هدف اصلی‌شان برساند، تصریح کرد که تدابیر لازم برای مقابله با این تحریم‌ها انجام شده است و در حال حاضر با برنامه‌ریزی لازم آثار منفی تحریم‌ها کنترل و اقدامات لازم برای توسعه تجارت با کشورهای هشت‌گانه و همسایگان در حال انجام است و انتظار می‌رود اتحادیه اروپا نیز هرچه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی کانال مالی اقدام کند.

در ادامه زیگمار گابریل وزیر خارجه سابق آلمان ضمن ابراز تاسف از بازگشت تحریم‌های آمریکا تاکید کرد که یکی از اهداف برجام، توسعه روابط سیاسی و اقتصادی اروپا با ایران است و آلمان همچنان به توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران علاقه دارد.

وی با ابراز امیدواری از ایجاد کانال مالی بین ایران و اروپا بیان داشت که هزاران شرکت کوچک و بزرگ آلمانی که هیچ تعاملی با آمریکا ندارند می‌توانند به‌راحتی با ایران به تبادلات تجاری بپردازند.

در ادامه این گفت‌وگوها طرفین ضمن بررسی جزییات کانال مالی بین ایران و اروپا پیشنهاد کردند ادامه گفت‌وگوها در سطح کارشناسی و به‌منظور حل رسیدن به یک راه‌حل مشخص دنبال شود.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا