بورسفرابورس

مسیر آیفکس در معاملات آخرین روز هفته

هفته جاری معاملاتی در فرابورس ایران در حالی امروز به پایان رسید که بیش از ۵۲۱ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳ هزار و ۵۵۶ میلیارد ریال در ۷۶ هزار و ۸۶۰ نوبت معاملاتی در تمامی بازار‌های فرابورس ایران میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد و شاخص کل افت بیش از یک درصدی را تجربه کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، روند صعودی شاخص کل فرابورس ایران که طی دو روز گذشته ادامه داشت در معاملات امروز چهارشنبه ۲۳ آبان‌ماه و در پی کاهش ۳۶ واحدی آیفکس خاتمه یافت و این نماگر در پایان معاملات روز جاری در ارتفاع ۱۹۵۷ واحدی قرار گرفت.

نگاهی به معاملات نماد‌های فرابورسی در روزی که گذشت نشان می‌دهد نماد‌های «زاگرس» و «ذوب» با اهرم منفی مجموعا ۲۲ واحدی بر آیفکس بیش از سایر نماد‌ها در کاهش شاخص سهیم بودند. از طرف دیگر نماد «شبصیر» بیشترین افزایش قیمت و نماد «ذوب» بیشترین کاهش قیمت را در روز پایانی هفته تجربه کردند.

همچنین نماد‌ معاملاتی شرکت حمل و نقل ریلی پارسیان یعنی «حپارسا» و نماد معاملاتی شرکت صنایع بسته بندی ایران یعنی «فبیرا» جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز یکشنبه ۲۸ آبان‌ماه، در پایان معاملات امروز متوقف شدند.

رصد معاملات سهام در دو بازار اصلی سهام فرابورس بیانگر دادو‌ستد ۲۵۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۱۵۸ میلیارد ریال در دو بازار اول و دوم است که دو نماد «ذوب» و «زاگرس» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این دو بازار از آن خود کردند.

به‌علاوه در روزی که نماد معاملاتی شرکت گسترش صنایع انرژی آذر آب یعنی «فنرژی» پس از برگزاری مجامع عمومی عادی و انتقال به تابلو پایه ج، ۷۹۹۰ ریال قیمت خورده بود سه تابلو بازار پایه میزبان جابه‌جایی ۲۵۹ میلیون سهم به ارزش ۶۰۵ میلیارد ریال بود.

در سمت دیگر بازار، معاملات اوراق بهادار امروز با نقل و انتقال ۱۳ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۷۹۳ میلیارد ریال در بازار ابزار‌های نوین مالی به پایان رسید که این میزان از حجم و ارزش مربوط به معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) است.

از جمله رویداد‌های آتی در فرابورس می‌توان به عرضه ۳۰ میلیون ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۷۰۷» با تاریخ سررسید ۲۷ شهریور‌ماه ۹۸ در روز یکشنبه ۲۷ آبان ۹۷ برای اولین بار در بازار ابزارهای نوین مالی اشاره کرد.

همچنین روزشنبه ۲۶ آبان‌ماه تعداد ۶۱۵ میلیون سهم از سهام شرکت سنگ‌آهن گهر زمین در نماد «کگهر۱» در بازار دوم عرضه خواهد شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا