بورسبورس اوراق

«وکیوم باتوم»، پیشتاز معاملات رینگ فرآورده‌های نفتی / کاهش قیمت ۱۵ درصدی «استایرن منومر» پارس

بیشترین ارزش معاملات بورس‌کالا امروز به وکیوم باتوم (شبندر) به میزان حدود ۹۶.۵ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت پایه، کیلویی ۳۲۱۷ تومان و حجم ۳۰ هزار تن توسط مشتریان خاص خریداری شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز سه شنبه (۲۲ آبان ماه)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود ۳۴۷ میلیارد تومان داشت که در ۳۲۰ قرارداد انجام شد و حدود ۲۸۵ میلیارد تومان از این معاملات به رینگ داخلی تعلق داشت. در این میان، تالار فرآورده های نفتی بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۱۴۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات بورس‌کالا در این روز به «وکیوم باتوم» پالایش نفت بندرعباس (شبندر) به میزان حدود ۹۶.۵ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت پایه، کیلویی ۳۲۱۷ تومان (که روز گذشته کشف قیمت شده بود) و حجم ۳۰ هزار تن توسط مشتریان خاص خریداری شد.

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی 

این گزارش حاکی است، ۳۳ هزار و ۵۵۴ تن مواد شیمیایی ، ۴۳ هزار و ۴۰۰ تن وکیوم باتوم، ۱۹ هزار و ۶۹۵ تن مواد شیمیایی، ۴۶۰ تن انواع  پلی اتیلن، ۳۱۰ تن گوگرد و ۲۲ هزار  و ۳۴۵ تن قیر نیز در تالار فرآورده های نفتی  و پتروشیمی به فروش رسید.

۱۸ هزار تن قیر و ۱۰۰ تن عایق رطوبتی نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران معامله شد.

پرارزشترین محصول امروز این تالار به «وکیوم باتوم» پالایش نفت بندرعباس (شبندر) به میزان حدود ۹۶.۵ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت پایه، کیلویی ۳۲۱۷ تومان (که روز گذشته کشف قیمت شده بود) و حجم ۳۰ هزار تن توسط مشتریان خاص خریداری شد.

گفتنی است، «استایرن منومر» پتروشیمی پارس (پارس) نیز جزو معاملات پرارزش (حدود ۳۸ میلیارد تومان) امروز بود. این محصول به قیمت پایه کیلویی ۸۱۷۰ تومان بدون رقابت در حجم ۴۷۰۴ تن معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود در ۱۴ آبان، ۱۵ درصد کاهش قیمت داشت.

کم ارزشترین محصول امروز این تالار هم به «اوره گرانول» پتروشیمی رازی به میزان حدودی ۷۹.۴ میلیون تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت پایه ۱۹۸۵ تومان به ازای هر کیلو، بدون رقابت در حجم ۴۰ تن به طور نقدی فروخته شد.

تالار صنعتی 

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز امروز معامله یک هزار و ۸۰۴ تن سبد میلگرد را تجربه کرد.

امروز تنها معاملات انجام شده در این تالار سبد میلگرد مخلوط «فولاد کاوه اروند» در دو سایز متفاوت بود. بیشترین معامله این سبد به سایزهای ۱۲۵۹-۰۰ به میزان حدود ۶ میلیارد تومان تعلق داشت که بدون رقابت و به قیمت پایه کیلویی ۳۶۲۹ تومان معامله شد. اما این محصول با سایزهای ۱۲۲۷-۰۰ آن با ۰.۲۲ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه و ارزش ۷۹۸ میلیون تومان فروخته شد.

گفتنی است، امروز سیمان تیپ یک شرکت «سیمان اصفهان» هم به قیمت کیلویی ۱۵۴ تومان عرضه شد اما مورد معامله قرار نگرفت.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران، روز چهار شنبه ۲۳ آبان ماه، میزبان دادوستد ۱۸ هزار تن گندم خوراکی بود. طی این روز و در تالار مذکور، ۴۰۰ تن شکر خام معامله شد.

بیشترین ارزش معاملات این تالار به «گندم خوراکی» مرکزی و کردستان هر کدام به میزان حدود ۴ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول هر کدام در حجم ۴۰۰۰ تن فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو ۹۹۲ تومان بود که با ۱۰ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه به طور نقدی معامله شد.

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به «شکر خام» برزیل در حدود یک میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۲۶۰۰ تومان در حجم ۴۰۰ تن به طور نقدی فروخته شد. عرضه‌کننده این محصولات «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا