امور زیربناییراه و ساختمان

عملیات اجرایی راه آهن جیرفت – بم آغاز شد

عملیات اجرایی طرح احداث راه آهن جیرفت – بم بطول ۲۷ کیلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار کرمان، نمایندگان مجلس و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در جنوب استان کرمان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عملیات اجرایی طرح احداث راه آهن بم – جیرفت ظهر امروز (پنجشنبه) از طریق ایستگاه روستای دهبکری در مسیری به طول ۲۷ کیلومتر، آغاز شد، این خط آهن با ۶ ایستگاه به شبکه ریلی کشور متصل می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در این آئین گفت: شیب و فراز در راه آهن، نکته بسیار مهمی است و طول مجموع این محور با شیب ۲۵ در هزار بوده و این بهینه ترین شیب ممکن است.
خیرالله خادمی افزود: قطعه اول این مسیر، ۲۷ کیلومتر از جیرفت تا درب بهشت (ساردوئیه) یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر خاکبرداری نیاز دارد.
وی افزود: تمام این محور، دارای ۶ ایستگاه است که به سه راهی دهبکری منتهی می شود و برای احداث قطعه اول آن، ۴۵ میلیارد تومان با پیمانکار قرارداد منعقد شده است.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز به منظور آغاز عملیات اجرایی خط ریلی شهرستان جیرفت و افتتاح چند طرح عمرانی وارد جنوب کرمان شد و در ادامه سفر خود به استان کرمان، در آیین افتتاح باند دوم فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان شرکت خواهد کرد.

همچنین بخوانید
منبع
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا