انرژی

کره‌جنوبی روزانه ۲۰۰هزار بشکه نفت می‌تواند از ایران بخرد

براساس اعلام منبع آگاه پس از معافیت تحریمی آمریکا، کره جنوبی می‌تواند روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت از ایران خریداری کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،میزان خرید نفت کره جنوبی از ایران در ماه اکتبر برای دومین ماه متوالی صفر شد و این کاهش خرید نفت در آستانه تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران در ۵ نوامبر صورت گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، براساس آمارهای رسمی گمرک این کشور در ماه سپتامبر میزان واردات کره جنوبی از ایران برای نخستین بار در ۶ سال گذشته به صفر رسید چرا که کره جنوبی نمی‌دانست آیا برای خرید نفت از ایران می‌تواند معافیت تحریمی بگیرد یا نه. کره جنوبی به طور موقت معافیت تحریمی از آمریکا گرفت و در بین ۷ کشوری است که به آنها از سوی آمریکا معافیت تحریمی داده شده است.

همچنین بخوانید

براساس اعلام منبع آگاه، آمارهای شرکت ملی نفت کره جنوبی، معمولاً در اواخر این ماه منتشر می‌شود و کره جنوبی می‌تواند ۲۰۰ هزار بشکه در روز که بیشتر میعانات گازی است خریداری کند.

در فاصله ماه‌های ژانویه تا اکتبر امسال میزان واردات نفت این کشور از ایران تقریباً نصف شد و از ۱۵.۷ میلیون تن سال گذشته به ۷.۱۵ میلیون تن رسید.

آمارها نشان می‌دهد که کره‌جنوبی برای خرید نفت بیشتر متمایل به عربستان شده و خرید از این کشور را تقریباً ۲ برابر کرده است. تنها در ماه اکتبر ۴.۱۷ میلیون تن از این کشور نفت خریداری کرده که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲.۶۸ میلیون تن بوده است

منبع
میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا