امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

نگرانی بابت تامین گوشت مرغ نداریم/قیمت ۱۱ هزارتومان منطقی است

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: هیچ نگرانی بابت تامین نیاز داخلی به گوشت مرغ در کشور وجود ندارد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از صدا  وسیما، برومند چهار آئین  ­افزود: هم اکنون ۱۴۷ میلیون قطعه جوجه از سن یک تا ۴۲ روزه در اقصی نقاط کشور در حال پرورش است.

وی ادامه داد: قیمت مرغ زنده درب مرغداری این روزها بطور متوسط هفت تا هفت هزار و ۱۰۰ تومان است که البته با قیمت کارشناسی، منطقی و منصفانه ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو تفاوت دارد.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه کاهش ۲۰ درصدی تقاضا در ماه های مهر، آبان و آذر موجب شده مرغ نتواند قیمت واقعی خود را پیدا کند،گفت: قیمت منطقی هر­کیلو مرغ زنده در درب مرغداری باید هفت هزار و ۴۸۰ تومان باشد.

چهار آئین ­ادامه داد:­­قیمت مرغ آماده طبخ به ازای هر کیلو هم اکنون در بازار خرده فروشی بطور متوسط ۱۱ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که منطقی و معقول به نظر می رسد ضمن اینکه قیمت نهاده های مورد نیاز تولید گوشت مرغ امسال نسبت به سال گذشته به شدت افزایش یافته است.

مدیر­عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی افزود: برای مثال کنجاله سویا سال گذشته هزار و ۴۸۰ تومان بوده که با احتساب رشد ۸۰ درصدی هم اکنون به دو هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

وی تصر یح کرد: ذرت و داروها و مکمل های مورد نیاز تولید مرغ به ترتیب نسبت به سال گذشته ۴۷ و ۸۱ درصد افزایش قیمت داشته است.

چهار آئین گفت: قیمت مرغ زنده با توجه به افزایش نهاده های مورد نیاز تولید هنوز مورد تایید­­تولید کنندگان نبوده باید ۴۸۰ تومان به ازای هرکیلو به بهای مرغ اضافه تا قیمت برای استمرار تولید منطقی شود.

وی اظهار داشت: بر اساس منطق و الزامات اقتصادی برای استمرار تولید گوشت مرغ در کشور باید منافع مشروع، عرفی و قانونی تولید کنندگان در نظر گرفته شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا