بانک و بیمهطلا و ارز

تداوم کاهش نرخ ارز در روزهای آینده/ فشار روانی بر قیمت ارز بی‌اثر شده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به روند نزولی قیمت ارز در روزهای اخیر گفت: روند کاهشی نرخ ارز در روزهای آینده هم ادامه خواهد یافت.

اقتصاد آنلاین – المیرا اکرمی؛ سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین اظهار کرد: بعد از آغاز دور جدید تحریم ها نه تنها قیمت ارز افزایش نیافت بلکه روند کاهشی را طی کرد و بنابراین بر خلاف آنچه که برخی عنوان می کردند، تحریم های ۱۳ آبان هیچ تاثیری بر افزایش قیمت ارز نگذاشت.

همچنین بخوانید

وی در ادامه افزود: افزایش نرخ ارز در ماه های گذشته بیشتر جنبه روانی داشت و از مولفه های اقتصادی پیروی نمی کرد و قیمت ها کاملا حبابی و غیر واقعی بود.

موسوی لارگانی با بیان اینکه بخش زیادی از افزایش صعودی قیمت دلار در ماه های گذشته به دلیل فضاسازی سودجویان و سوداگران بود، گفت: کشور ما در ۴۰ سال اخیر همواره با تحریم های آمریکا مواجه بوده و بنابراین ما با راهکارهای مقابله با تحریم ها آشنایی کامل داریم اما آنچه که بازار را ملتهب می کرد، جوسازی های فرصت طلبان و سوداگران بود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با پیش بینی این موضوع که قیمت ارز در آینده نزدیک به ثبات برسد، عنوان کرد: بعد از آغاز دور جدید تحریم ها این جوسازی ها و فضاسازی ها نتوانست بازار ارز را متاثر کند و در واقع در روزهای اخیر فشار روانی بر قیمت ارز اثر خود را از دست داده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: در صورت اعمال مدیریت صحیح و اصولی از سوی دولت و جلوگیری از رانت بازی و دلال بازی، روند کاهشی قیمت ارز باز هم ادامه خواهد یافت و ثبات به بازار بازمی گردد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا