صنعت، معدن، تجارت

کمبود و گرانی مواد اولیه مشکل بزرگ تولید

یک کار آفرین برتر استان گلستان گفت: تولید کنندگان به خصوص فعالان حوزه تولید شیرینی جات امروز با کمبود و گرانی مواد اولیه مواجه هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پروانه علی اکبری در برنامه «روز از نو» با رادیو اقتصاد افزود: تولید کنندگان با این وضعیت نمی توانند به موقع تولید و جوابگوی مشتریان خود باشند.

وی اظهارداشت: جدا از این هیچ گونه مساعدتی در خصوص بیمه کارگران بوسیله ادارات از واحدهای تولیدی شیرینی صورت نمی گیرد.

همچنین بخوانید

این کار آفرین گلستانی گفت: واحدهای تولیدی شیرینی جات تمامی کارگران خود را بصورت آزاد بیمه و از دریافت هرگونه سوبسید در این حوزه محروم هستند.

وی افزود: بیمه کردن کارگران بصورت آزاد با توجه به میزان درآمدها و شرایط سخت اقتصادی برای واحدها مقرون به صرفه نیست.

علی اکبری بیان داشت: انتظار می رود تامین اجتماعی بیشتر از تولید کنندگان شیرینی جات حمایت کند.

وی گفت: برای بسیاری از اصناف از جمله صنف نانوایی سوبسید جهت بیمه کارگران در نظر گرفته شده ولی برای واحدهای تولیدی شیرینی هیچ گونه سوبسیدی پرداخت نمی شود.

این کارآفرین ضمن اشاره به اینکه تولیدکنندگان شیرینی جات در دریافت تسهیلات بانکی با مشکل مواجه هستند، افزود: واحدهای تولیدی امروز با چالش ها و تنگناهای بسیار زیاد دست و پنجه نرم می کنند.

وی در ادامه از مسئولان خواست در شرایط سخت تحریمی بیشتر یاریگر و حامی تولید کنندگان باشند.

برنامه «روز از نو» کاری از گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۶.۳۰ به مدت ۸۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه و مهدی شیار» با هدف فراهم ساختن لحظات شاد و مفرح صبحگاهی توام با افزایش سطح آگاهی اقتصادی شنوندگان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا