بورسفرابورس

ارزش مبادلات روزانه فرابورس به حدود هشت هزار میلیارد ریال رسید

نخستین روز از آخرین هفته معاملاتی آبان‌ماه در حالی برای بازار فرابورس ایران به پایان رسید که بیش از یک هزار و ۳۴۱ میلیون ورقه به ارزش هفت ‌هزار و ۹۸۹ میلیارد ریال در مجموع بازارهای نه‌گانه دست به دست شد و شاخص کل نیز با ۲.۳ درصد افت در پله ۱۹۱۱ واحدی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، سهامداران امروز ۲۶ آبان‌ماه در بازار سهام شامل مجموع معاملات در بازارهای اول، دوم، سه تابلو بازار پایه، مشتقه و SME بالغ بر یک هزار و ۳۲۵ میلیون سهم به ارزش بیش از شش هزار و ۱۳۱ میلیارد ریال را دست به دست کردند که ۹۸ درصد از حجم و ۷۶ درصد از ارزش کل معاملات در بازار فرابورس را شامل می‌شد.

بخشی از مبادلات انجام‌شده در بازار سهام در روز جاری مربوط به عرضه اولیه ۵ درصد از سهام شرکت سنگ آهن گهر زمین در بازار دوم فرابورس بود که در نتیجه این عرضه رکورد مشارکت در عرضه‌های اولیه شکسته شد. بدین ترتیب امروز شاهد استقبال چشمگیر خریداران و مشارکت حدود ۳۱۰ هزار کد معاملاتی با کشف قیمت ۶۸۰۰ ریالی هر سهم این شرکت بودیم.

نگاهی به مبادلات انجام‌شده در فرابورس به تفکیک بازارها نشانگر آن است که بازار اول میزبان دادوستد ۷۷ میلیون سهم به ارزش ۲۶۷ میلیارد ریال بوده است. در همین حال دادوستدهای صورت گرفته در بازار دوم به ثبت معامله ۹۲۲ میلیون سهم به ارزش پنج هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال انجامید.

همچنین معامله‌گران در بازار پایه ۳۲۶ میلیون سهم را دست به دست کردند که ارزش این حجم از مبادلات بر ۷۲۳ میلیارد ریال بالغ شد.

نگاهی به معاملات بازار ابزارهای نوین مالی هم نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بیش از ۱۵ میلیون ورقه به ارزش افزون بر یک هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال را در میان خود دست به دست کرده‌اند.

در نهایت همانطور که اشاره شد آیفکس روز جاری افت ۲.۳ درصدی را تجربه کرد که عمده این ریزش از جانب نمادهای «مارون»، «زاگرس» و «ذوب» رقم خورد و مبادلات منفی در این سه نماد جمعا نزدیک به ۳۰ واحد اثر منفی بر شاخص کل گذاشت.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا