امور زیربناییراه و ساختمان

ایران ۷ مرز مشترک با عراق دارد

مشاور معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از وجود هفت مرز مشترک بین دو کشور ایران و عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محسن صادقی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: مرز تمرچین در استان آذربایجان غربی، پرویزخان و خسروی در استان کرمانشاه، باشماق در استان کردستان، مهران در استان ایلام و، چذابه و شلمچه در استان خوزستان واقع شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه ایران در حال حاضر پس از ترکیه بیشترین مناسبات را با کشور عراق دارد، اظهارداشت: هم اکنون به دلیل وجود مناقشات در عراق نفت این کشور از طریق بندر امام خمینی (رحمت الله علیه) به سایر ممالک جهان صادر می شود.

همچنین بخوانید

مشاور معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: سالانه چهار تا پنج میلیون تن ترانزیت نفتی از طریق مرزهای عراق به بندر امام صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: کشورهای همسایه بالاخص عراق می تواند نقش بسیار مهمی در بحث صادرات، واردات و ترانزیت کالا برای جمهوری اسلامی ایران ایفا کند.

صادقی بیان داشت: فعال سازی مرزهای بین دوکشور در جهت اشتغال افزایی و رونق اقتصادی هم برای ایران و هم برای طرف عراقی بسیار حائز اهمیت است.

وی در خصوص انعقاد تفاهم نامه مشترک حمل و نقل بین المللی جاده ای بین وزارت راه و شهرسازی ایران و وزارت حمل و نقل عراق به رادیو اقتصاد توضیح داد: این تفاهم نامه با هدف توسعه روابط حمل و نقل جاده‌ای، مبادلات تجاری و تسهیل گردشگری بین دو کشور به امضای دو طرف رسیده است.

مشاور معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: فعال سازی گذرگاه‌های مرزی باتوجه به گستردگی روزافزون روابط دوستانه دو کشور ایران و عراق در زمینه‌های گوناگون حمل و نقلی بسیار ضرورت دارد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا