بانک و بیمهطلا و ارز

لزوم ایجاد تعادل در کاهش ارزش پول ملی

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بر ضرورت تعادل بخشی کاهش ارزش پول ملی در کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین سلاح ورزی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با بیان اینکه کاهش ارزش پول ملی به صورت غیر متعادل توصیه نمی شود چرا که اثرات نامطلوبی در اقتصاد دارد، افزود: هدف از کاهش یا تقویت ارزش پول ملی در کشورها تعیین کننده مطلوب یا زیان آور بودن آن برای یک کشور است.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای تبیین مضر یا مفید بودن کاهش ارزش پول ملی باید به مفهوم جنگ ارزی توجهی ویژه کرد، اظهار داشت: این مفهوم در ایران به نحو مناسب به کار برده نشده است.

همچنین بخوانید

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه برخی معتقدند جنگ ارزی اقدامی بوده که از سوی دشمنان خارجی برای کاهش ارزش پول ملی سایر کشورها استفاده می شود، گفت: جنگ ارزی سیاستی که از سوی کشور مادر برای تقویت توان تولید داخلی و یا توسعه صادرات خود مورد توجه قرار می گیرد.


وی افزود: بطورکلی در کشورهای که تراز تجاری آنان منفی بوده برای مصون ماندن تولیدات داخلی در رقابت با محصولات خارجی و فراهم سازی زمینه صادرات بیشتر کاهش ارزش پول ملی اقدامی مطلوب است.

سلاح ورزی اظهار داشت: صنایع تولیدی که عمده تکنولوژی و مواد اولیه مورد نیاز آنان وارداتی است قیمت تمام شده کالا و خدمات متاثر از رشد نرخ ارز افزایش می یابد که این مهم کاهش قدرت خانوارهای مزد بگیر را به دنبال دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در چنین وضعیتی کاهش ارزش پول ملی اثرات نامطلوبی در اقتصاد خواهد گذاشت به رادیو اقتصاد یادآور شد: تبعات کاهش ارزش پول ملی در اقتصاد با در نظر گرفتن همه جوانب باید به حداقل برسد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا