انرژی

طرح دانش‌آموزی "داناب" در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

طرح جامع دانش‌آموزی "داناب" که جامعه مخاطب آن ۸۷ هزار دانش آموز دوره متوسط اول استان سیستان و بلوچستان هستند، مسائل و چالش‌های اصلی حوزه آب اعم از مسائل ارزشی پیرامون آب، مسائل کمی،کیفی، آب مجازی، ارزش ذاتی و اقتصادی آب را در روندی نظام‌مند مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش آرمان اقتصادی، طرح جامع دانش‌آموزی “داناب” در مراسمی با حضور معاونت امور عمرانی استاندار، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، مدیرکل آموزش وپرورش استان سیستان و بلوچستان، ریاست جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح و دیگر مدعوین افتتاح شد.  

در این مراسم اتابک جعفری – مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای – ضمن تشکر از همکاری اداره کل آموزش و پرورش برای همکاری در انجام و اجرای طرح داناب، میزان اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی را ۶۰۰میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: دانش آموزان بهترین سفیران آب در خانواده‌ها هستند.

هم‌چنین نخعی – مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان نیز ضمن تقدیر از مجریان طرح داناب، آب را مهمترین سرمایه بشری دانست.

در ادامه باقر کرد – معاونت امور عمرانی استاندار هم در این مراسم گفت: اجرای طرح داناب در استان سیستان و بلوچستان که استانی خشک و کم آب است، امری میمون و مبارک است.

طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب که به اختصار از آن به‌عنوان “داناب” یاد می‌شود، براساس ایده علمی برگرفته از مطالعات جامع پیرامون طرح‌های فرهنگی و آموزشی به اجرا درمی‌آید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا