بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

والمارت جایگزین اپل و سومین خرده‌فروش آنلاین در آمریکا شد

والمارت با پیشی گرفتن از اپل توانست در جایگاه سومین خرده‌فروشی آنلاین در ایالات متحده قرار بگیرد. با اینکه آمازون هم در این حوزه بسیار شناخته‌شده است و ۴۸ درصد از فروش تجارت الکترونیک در سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده است، با این وجود فروشگاه والمارت، که شامل سم کلاب و جت دات کام می‌شود، آماده است تا ۴ درصد از هزینه‌های خرده‌فروشی آنلاین در ایالات متحده، یعنی حدود ۲۰/۹۱ میلیارد دلار را به خود اختصاص دهد.

خبر تغییر در رتبه‌بندی تجارت الکترونیک همزمان شد با خبر افزایش ۴۳ درصدی فروش آنلاین والمارت. این شرکت توانسته با سود ۱/۰۸ دلاری به ازای هر سهم خود، حتی از پیش‌بینی‌های وال استریت هم پیشی بگیرد. هرچند که این شرکت به دلیل مشکلات ارزی پیش‌آمده دچار کاهش درآمد شده و به جای ۱۲۵/۵۵ میلیارد دلاری که انتظار می‌رفت، توانست ۱۲۴/۸۹ میلیارد دلار به دست آورد.

همچنین بخوانید

جایی مانند ای‌مارکتر پیش‌بینی کرده بود که والمارت می‌تواند ۳/۷ درصد سهم تجارت الکترونیکی در ایالات متحده را به دست آورد اما درنهایت و باتوجه به افزایش فروش آنلاین، توانست سهم ۴ درصدی در این بازار را از آن خود کند.

امسال میزان فروش آنلاین والمارت ۳۹/۴ درصد رشد پیدا کرد و انتظار می‌رود که این روند رشد تا ۴۰/۱ درصد هم برسد. اپل هم در سال ۲۰۱۸ شاهد رشد ۱۸ درصدی خواهد بود و باید گفت که سهم بازار تجارت الکترونیکی اپل از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ تقریبا ثابت مانده و از ۳/۸ درصد به ۳/۹ درصد رسیده است. در صورتی که سهم والمارت در یک سال گذشته از ۳/۳ درصد به ۴ درصد رسیده است.

اما با این وجود هر دوی این شرکت‌ها همچنان پایین‌تر از ای‌بی قرار دارند و آمازون هنوز شماره یک شرکت‌های برتر در فروش آنلاین قرار دارد که توانسته ۴۸ درصد رشد در این حوزه داشته باشد.

منبع: Techcrunch

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا