بورسبورس اوراق

رشد ۲۵۰۰ واحدی شاخص پس دو روز نفس‌گیر/ ارزش معاملات بازهم افت کرد

در دو ساعت ابتدایی تمام نماگرهای بازار در محدوده مثبت قرار گرفته و تا حدی در تلاش برای ریزش های دو روز اخیر هستند. در این بین اقبال بازار به نمادهای گروه پتروشیمی، خودرویی و فرآرده‌های نفتی سبب بهبود روند معاملات و مثبت شدن دادوستدها در اغلب نمادهای این گروه شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در سومین روز هفته شاهد افزایش قابل ملاحظه شاخص اصلی بازار هستیم به نحوی که سه شاخص بورس، فرابورس و هم وزن در محدوده های مثبت قرار گرفته اند. اما در این بین حجم و ارزش اندک معاملات تا این لحظه سبب متوقف کردن رشد بیشتر شاخص شده است. گفتنی است از دقایق ابتدایی بازار گروه خودرویی با انتشار اخبار تایید نشده ای در خصوص افزایش نرخ خودرو تا حاشیه پنج درصدی بازار مورد اقبال حقیقی ها قرار گرفته است.

در گروه فرآورده های نفتی نیز که تمام نمادها روزهای گذشته منفی های سنگین را تجربه کردند، امروز در آستانه صف خرید قرار گرفته اند. در این گروه «شپنا»، «شاوان» و «شپاس» صف خرید هستند.

پتروشیمی ها نیز روز مثبتی را پشت سر می گذارند. در این گروه نیز نمادهای «شبصیر»، «شغدیر» و «شپارس» با صف نسبتا سنگین خرید روبرو هستند. در مجموع کلیت این گروه نیز تحت تاثیر جو بازار قرار گرفته و معاملات سبزی را دنبال می کند.

در گروه بانکی نیز وضعیت متعادل و نسبتا مثبت گزارش می شود و تنها دو نماد «وبملت» و «ونوین» درگیر معاملات منفی هستند. در این گروه شنیده ها حاکی از افزایش سرمایه قریب الوقوع بانک تجارت از محل تجدید ارزیابی دارایی ها دارد.

در مجموع تا این لحظه شاخص کل با رشد ۲۴۵۰ واحدی خود را به ارتفاع ۱۷۵ هزار و ۹۸۸ رسیده است. در این بین شاخص هم وزن اندکی کمتر از شاخص کل رشد کرده و در محدوده ۲۷ هزار و ۹۴۷ واحد در نوسان است. در فرابورس اما آیفکس بیش از سایر شاخص ها جهش داشته و با افزایش ۳۴ واحدی به ارتفاع ۱۹۱۴ واحد دست یافته است.

در این بین تا کنون بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در بورس و فرابورس  دادوستد شده است که از این میزان تنها ۴۰۰ میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این دو بازار اختصاص داشته است.

در میان نمادهای با اهمیت بورسی معاملات مثبت و پُرحجم «پارس»، «شپنا»، «فولاد» و «شبندر» بیشترین نقش را در رشد شاخص داشتند. در فرابورس هم دادوستدهای «مارون»، «کگهر» و «زاگرس» مجموعا ۲۵ واحد ایفکس را تقویت کردند.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا