خودروصنعت، معدن، تجارت

لزوم حرکت خودروسازان به سمت رقابت پذیری

یک کارشناس حوزه خودرو از شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی بر ضرورت حرکت خودروسازان به سمت افزایش رقابت پذیری و بهره وری در جامعه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امیر حسین عسکریان در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: خودرو پس از مسکن جزء نیازهای اصلی مردم است بنابراین انتظار بر اینکه محصولات خودرویی با کیفیت و قیمت مناسب در کشور تولید و به بازار مصرف عرضه شود.
وی همچنین اظهارداشت: اگر سیاست صنعتی کشورهای موفق در صنعت خودرو مانند ژاپن و کره جنوبی مورد بررسی قرار گیرد به وضوح در خواهید یافت که این کشورها در سال های ابتدایی توسعه صنعتی تا یک مدت زمانی با محدودیت و ممنوعیت واردات خودرو همراه بوده اند ولی در عوض سیاست های داخلی این کشورها به نحوی طرح ریزی شده بود که خودروسازان بسوی افزایش بهره وری حرکت کنند.
این کارشناس حوزه خودرو از شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی گفت: برنامه این بود بر اساس بودجه سال ۱۳۹۰ تعرفه واردات خودرو در کشور کاهش پیدا کند.
وی در ادامه افزود: تعرفه های خودرو در همان سال ها کمی کاهش یافت و این کاهش همزمان با افزایش نرخ ارز اتفاق افتاد و خنثی شد.
عسکریان در پاسخ به این پرسش که حضرتعالی صلاح نمی دانید در شرایط فعلی تعرفه خودرو آزاد شود، اظهارداشت: واردات خودرو اگر در کشور آزاد شود باید به صورتی باشد که خودرو ساز داخلی مجاب شود به سمت افزایش رقابت پذیری و بهره وری حرکت کند.
وی به رایو اقتصاد گفت: برای تحقق پذیری این مهم باید تعرفه ها در یک بازه زمانی مشخص به صورت پلکانی کاهش یابد.
این کارشناس حوزه خودرو از شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی افزود: بهره وری نقش مهم وموثری در رشد تولید، افزایش کیفیت، افزایش و کاهش هزینه های تولید دارد بنابراین ضرورت ایجاب می کند جهت گیری صنعت خودروسازی به این سمت و سو باشد.
برنامه «رهیافت» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۲۰ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی، حسن سعید کلاهی، مطهره محرابی و حمید رضا کجوری» با هدف تبیین سخنان روز رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی در قالب گفتگو محور و برنامه ترکیبی بر اساس تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا