صنعت، معدن، تجارت

آسانسورهای پس از سال ۸۳ مشمول بازرسی اجباری

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه آسانسورهایی مربوط به پس از سال ۸۳ باید همه ساله مورد بازرسی ادواری قرار گیرند، زیرا به تدریج مستهلک می شوند، گفت: آن دسته از آسانسورهایی که از سال ۱۳۸۳ تاکنون نصب شده و در حال استفاده اند، باید همه ساله مورد بازرسی اجباری قرار بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پیشتر رییس اتحادیه آسانسور کشور گفته بود: ۹۰ درصد آسانسورهای کشور به دلیل منقضی شدن گواهی های استاندارد پس از یک سال، دیگر استاندارد نیست.

وی افزود: باید استانداردهای دوره ای آسانسور در کشور اجباری شوند که لازمه آن صدور گواهی مجدد استاندارد اجباری در فرآیندهای یک تا ۲ ساله است.
در این پیوند، «نیره پیروزبخت» رییس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: بسیاری از این آسانسورها مربوط به پیش از سال ۱۳۸۳ و اجباری شدن استاندارد بود که به هیچ عنوان ارزیابی استاندارد از آنها انجام نشده بود.
وی اظهار داشت: آسانسورهایی مربوط به پس از سال ۸۳ باید همه ساله مورد بازرسی ادواری قرار گیرند، زیرا به تدریج مستهلک می شوند.
پیروزبخت هشدار داد: استفاده از آسانسورها در حالی که مورد بازرسی دوره ای قرار نگرفته اند، ریسک بزرگ و خطرناکی است.

گفتنی است، جمعیتی بیش از ۵۰ هزار نفر در صنایع تولید قطعات، ساخت درب کابین، طراحی و مونتاژ آسانسور در کشور فعالیت می کنند.
نزدیک به ۷۰۰ هزار دستگاه آسانسور در سطح کشور فعال است که دستکم ۴۵۰ هزار دستگاه آن حداقل برای یک بار بازدید شده اند

از طريق
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا