بورسبورس اوراق

شاخص مثبت اما درگیر فشار عرضه/ گروه بانکی بازهم خبرساز شدند

در دو ساعت ابتدایی معاملات امروز شاهد نوسان شدید در گروه بانک و خودرو بودیم به نحوی که قیمت در برخی نمادهای اصلی این دو گروه قیمت از منفی ۳ درصد منفی به مثبت چهار درصد افزایش یافت. از این رو شاخص کل نیز باتوجه به این نوسانات با یک رفت و برگشت در میانه‌های کانال ۱۷۶ هزار واحد در نوسان است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  در چهارمین روز هفته بورس تهران کار خود را در محدوده های مثبت آغاز کرد و شاخص کل در ابتدا رشد ۷۰۰ واحدی را تجربه کرد. در این بین اما افزایش فشار فروش در نمادهای بانکی و خودوریی سبب افت این رشد تا ۳۰۰ واحد شد. در گروه های شیمیایی و فلزی اما معاملات منعادل و بدون هیجان خاصی دنبال می شود.

در میانه های بازار اما با انتشار اخباری در خصوص تسعیر ارزی بانک ملت شاهد افزایش تقاضا در این نماد و سرایت به سایر نمادهای بانکی بودیم که سبب رشد قیمتی تا محدوده مثبت چهار درصد شد.

این رشد تقاضا در گروه بانکی کمی روند معاملات در گروه خودرو را نیز بهبود بخشید و سایه صف فروش را از نماد «خساپا» دور کرد. از این رو در گروه خودرو نیز در حال حاضر دادوستدها وضعیت بهتری پیدا کرده و از منفی های این نمادها کاسته شده است.

درر گروه فراورده های نفتی نیز که در هفته گذشته افت قابل توجه قیمتی را تجربه کرده است، امروز نیز با رشد تقاضای مناسب روبرو شده است. در این گروه اما «شبریز» و «شبندر» در محدوده منفی یک درصد دادوستد می شوند.

در مجموع تا کنون شاخص کل با رشد ۶۹۰ واحدی در محدوده ۱۷۶ هزار و ۴۸۸ واحد در نوسان است. شاخص هم وزن نیز با رشد ۴۲ واحدی به پله ۲۷ هزار و ۹۶۴ واحد ایستاده است. در فرابورس هم آیفکس با رشد اندک سه واحدی در محدوده ۱۹۱۴ واحد قرار دارد.

همچنین تاکنون بیش از دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان در بورس و فرابورس دادوستد شده است که از این میزان ۵۰۰ میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این دو بازار اختصاص یافته است.

در بین نمادهای با اهمیت بورسی معاملات مثبت «مبین»، «رمپنا»، «فارس» و «جم» بیشترین نقش را رشد شاخص داشتند. در فرابورس هم «کگهر»، «میدکو» و «دماوند» مجموعا یازده واحد تاثیر مثبت بر ایفکس داشتند. اما «مارون»، «زاگرس» و «ذوب» بیشترین نقش را در جلوگیری از رشد آیفکس داشته اند.

 

 

منبع
اقتصادآنلاین-مریم علیزاده

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا