بین الملل

چین سوآپ ارزی با اندونزی را تمدیدکرد/افت بیش از پیش جایگاه دلار

بانک مرکزی چین اعلام کرد که یک قرارداد دوجانبه سوآپ ارزی با اندونزی منعقد کرده است که ارزش آن ۲۰۰ میلیارد یوان است. این قرارداد در حقیقت تمدید قرارداد قبلی بین دو کشور است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی چین اعلام کرد که یک قرارداد دوجانبه سوآپ ارزی با اندونزی منعقد کرده است که ارزش آن ۲۸.۸۱ میلیارد دلار است.

طبق آنچه بانک مرکزی چین اعلام کرده است این قرارداد ۳ ساله با هدف تسهیل تجارت، تقویت سرمایه‌گذاری دو جانبه و حفظ پایداری بازارهای مالی، انجام شده است. گزارشات حاکی از این است که طبق این قرارداد طرفین می‌توانند تا سقف ۲۰۰ میلیارد یوآن را با ۴۴۰ تریلیون روپیه اندونزی، سوآپ کنند.

این قرارداد در اجلاس سالانه رهبران گروه همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه، اپک، امضا شد و به این ترتیب قرارداد قبلی بین دو کشور تمدید شده و حجم تبادلات ارزهای ملی بین دو کشور هم دو برابر میزان قبلی تعیین شد.

رییس بانک مرکزی اندونزی، پری وارجیو، در بیانیه‌ای گفت: این توافق نشان‌دهنده تقویت همکاری پولی بین بانک اندونزی و بانک خلق چین است و در عین حال نشان می‌دهد دو بانک مرکزی با وجود تداوم فضای مبهم بازارهای مالی جهانی، به حفاظت از پایداری مالی خود پایبند هستند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا