امور زیربناییتعاون و اشتغالصوت

لزوم تسریع در رفع مشکلات کارگران هفت تپه + صوت

نماینده مردم اهواز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تسریع در رسیدگی و رفع مشکلات و مطالبات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه استان خوزستان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی ساری در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: بنگاه های اقتصادی که از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار می شوند طبق معمول با مشکلاتی از قبیل مطالبات کارگران، پرداخت نکردن حق و حقوق کارگران بطور منظم، بکارگیری افراد ناکارآمد و فاقد توان اجرایی درپست های مدیریتی و غیره مواجه هستند.

وی اظهارداشت: متاسفانه در اثر واگذاری بنگاه ها مشکلات اجتماعی زیادی برای کارگران ایجاد می شود که هیچ راه حل مناسبی برای رفع این مشکلات و چالش ها وجود ندارد بنابراین کارگران چاره ای جزء روی آوردن به سمت اعتراضات مدنی راهی در پیش روی خود نمی بینند.

همچنین بخوانید

نماینده مردم اهواز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اصل ۲۷ قانون اساسی می گوید: «تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.»

وی افزود: طبق قانون اساسی اعتراضات خیابانی کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خوزستان نه تنها تخلف نبوده بلکه با هدف رسیدگی به حق و حقوق و همینطور دفاع از مالکیت شرکت خود صورت گرفته است.

ساری تصریح کرد: اعتراض کارگران از واگذاری کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بیشتر به این دلیل که شرکت به افرادی واگذار می شود که اهلیت این کار را ندارند.

وی در ادامه یادآورشد: مطالبات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه به صورت جدی از طریق مجلس شورای اسلامی، وزارت اقتصاد و دارایی و سایر مسئولان اهم از استانی و کشوری در حال پیگیری است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا