بورسبورس اوراق

شاخص در مسیر صعود/ افزایش تقاضا در بازار امروز

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز ۳ شنبه ۲۹ آبانماه ۹۷ با افزایش ۶۴۲ واحدی به رقم ۱۷۶ هزار و ۴۵۸ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از ۵۳۶  میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۶۷۸ میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۷۲ هزار و ۵۸۰ نوبت داد و ستد بود.

امروز شاخص کل هم ‌وزن با افزایش ۵۴ واحدی عدد ۲۷ هزار و ۹۷۷ واحد را نشان داد، شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۵۰۱ واحدی به رقم  ۱۸۷ هزار و ۶۲۸ واحد رسید و شاخص بازار اول با افزایش ۲۲۲  واحدی به رقم ۱۳۰ هزار و ۲۹۰ واحد دست یافت و همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش ۴ واحدی بر روی رقم یک هزار و ۹۱۴ واحد ایستاد.

در داد و ستد روز جاری، نماد معاملاتی گروه مپنا با ۱۱۶  واحد، پتروشیمی مبین با ۱۰۴ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۸۴ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس ثبت کردند و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های سایپا با ۵۴ واحد، ایران خودرو و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید هر یک تا ۴۳ واحد و معدنی و صنعتی چادر ملو با ۲۷  واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را بر حرکت نماگر داشتند.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان شرق، فراورده‌های غذایی و قند پیرانشهر، حق تقدم خرید سهام موتورسازان تراکتورسازی ایران،‌خوراک دام پارس، سیمان مجد خواف، داروسازی کاسپین، سرمایه‌گذاری امید از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی قائد بصیر، پاکسان، آ.س.پ،‌ ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتماد گستر، تأمین ماسه ریخته‌گری و حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری البرز دارو متوقف شدند.

امروز خبرهای جدید از عرضه‌های اولیه در کنار اخبار مرتبط با احتمال افزایش قیمت فروش برای برخی شرکت‌ها باعث شد تا صف‌های خرید پایدار در سهم‌های گروه پتروشیمی‌ شکل گیرد.در گروه حمل و نقل نیز جذابیت خرید سهام افزایش یافت و به نظر می‌رسد خوش بینی به رشد مجدد تا قبل از پایان سال همچنان وجود دارد.

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا