ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

رایتل هفت ساله شد

رایتل در پایان هفتمین سال آغاز به کار خود، از تلاش حداکثری این اپراتور برای خدمت رسانی به پنج میلیون مشترک فعال خود، در راستای جلب رضایت آنان و تثبیت «همراه هوشمند» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی رایتل، ۳۰ آبان ماه سال ۱۳۹۷، هفتمین سالروز رونمایی از برند رایتل است.

برند اولین اپراتور ارایه دهنده خدمت موبایل نسل سوم، با نام تجاری رایتل، صبح دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ رونمایی شد. نسل سوم شبکه تلفن همراه یا همان ۳G از چنین روزی به صورت تجاری وارد بازار تلفن همراه کشور شد و شرکت خدمات ارتباطی رایتل به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد. در برند رایتل، رای کلمه‌ای فارسی به معنای هوش و خرد و تل مخفف تلفن است.

همچنین بخوانید

لازم به ذکر است، این شرکت در سال ۱۳۸۶ تشکیل و در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹، به عنوان اپراتور سوم تلفن همراه در ایران انتخاب و موظف به عرضه سیم‌کارت‌های نسل سوم در شهرها و حداقل نسل دوم در جاده‌های ایران شده بود.

دسترسی به اینترنت پرسرعت و تماس تصویری علاوه بر سرویس MMS و SMS ، از جمله قابلیت‌های منحصربفرد این سیم‌کارت‌ها در آن زمان بود که در ۳ نوع دائمی، اعتباری و دیتا ارائه می‌شد.

این اپراتور سیم‌کارت‌های خود با پیش شماره ۰۹۲ و تا سقف حداکثر قیمت ۱۲۰ هزار تومان برای سیم‌کارت‌های دائمی و ۲۰ هزار تومان برای سیم‌کارت‌های اعتباری و دسترسی به اینترنت ۳G در اختیار مشترکان قرار داد.

رایتل که در شروع کار، از عرضه‌ی مهمترین مزیت خود که امکان برقراری تماس تصویری از طریق سیم‌کارت بود، باز داشته شد، در ادامه توانست با تلاش و پشتکار، به عنوان «همراه هوشمند» در جامعه شناخته شود.

این اپراتور، در هفت سال فعالیت، در تلاش بوده است تا امکان بهرهمندی از آخرین تکنولوژی‌های روز را برای مشترکین خود فراهم آورد تا بدون احساس شکاف در بهره‌مندی از تکنولوژی‌های روز، از رفاه حداکثری که به واسطه رشد این تکنولوژی‌ها ایجاد شده است، استفاده و تازه‌ترین زمان خود را تجربه کنند.

رایتل در ادامه با برقراری رومینگ ملی و همکاری اپراتورهای داخلی، موفق به تکمیل پوشش سراسری در تمامی جاده‌ها و شهرهای ایران شد. رایتل در هفتمین سال فعالیت خود، پنج میلیون مشترک فعال دارد. همچنین هم اکنون سرانه مصرف اینترنت هر مشترک رایتلی در ماه، حدود سه گیگابایت است.

طی هفت سال فعالیت رایتل، این اپراتور پیشگام، همواره در تلاش بوده است تا در کنار فراهم نمودن زیرساخت و راه‌های ارتباطی با کیفیت، مدرن و ارزان، خدمات نوینی را به مشترکین خود ارائه دهد. راه‌اندازی نسل سوم تلفن همراه برای اولین بار در کشور، ارائه بسته‌های نامحدود درون شبکه تماس و پیامک مانند خانواده دکا و خانواده بی‌نهایت، ارائه رومینگ بین‌الملل نسل ۴، ارائه هدایای ویژه برای دانشجویان و دانش آموزان در طرح‌های دانشجو و ۱۸،  راه اندازی اولین سامانه آموزش موبایلی با نام رآی آموز با سیصد هزار کاربر، راه اندازی اولین پلت‌فرم محتوای ویدئویی با نام کافه فیلم، پخش موبایلی تلویزیون در تلویزیون همراه رایتل، ارائه سیم‌کارت کودک که امکان دسترسی به محتوای مناسب کودکان را فراهم آورد و همکاری در راه اندازی اولین اپراتور مجازی (mvno) کشور بر بستر رایتل، از جمله این خدمات نوین بوده است.

همچنین  رایتل علاوه بر خدمات ذکر شده، از حوزه حمایتگری و مسؤولیت اجتماعی و برنامه های فرهنگی نیز غافل نبوده است.

حامی چهار دوره برگزاری جشنواره فیلم فجر، حامی برگزاری دو دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، حامی برگزاری دو دوره مسابقات ملی مهارت، حامی کاروان ورزش کشور اعزامی به مسابقات المپیک ریو ۲۰۱۶ ، حامی برگزاری سه دوره مسابقات بین‌المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی، حامی برگزاری پنج دوره مسابقات کشتی قهرمانی کارگران کشور، حمایت از تیم ملی کشورمان در مسابقات جهانی برنامه‌نویسی ACM آمریکا، ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی طی چند سال گذشته، کمک به زلزله زدگان و سیل زدگان کشور در حوادث طبیعی و … ، از جمله برنامه‌های رایتل در حوزه مسؤولیت اجتماعی و حمایتگری بوده است.

رایتل در تلاش است در ادامه مسیر خود، به سمت هوشمند سازی بیشتر و ارائه راهکارهای سازمانی حرکت کرده و امکان برخورداری از به روزترین تکنولوژی‌های روز دنیا را برای مشترکین خود فراهم سازد. اینترنت اشیاء، واقعیت مجازی، زندگی هوشمند و خدمات دیجیتال از جمله حوزه‌هایی است که رایتل در مسیر هوشمند سازی بیشتر، فعالیت خود را آغاز و اقدامات ملموسی ارائه داده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا