ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

برقراری موفقیت آمیز اینترنت ۵G در استرالیا

تلسترا بعنوان بزرگترین اپراتور مخابراتی در استرالیا نخستین فاز اجرای آزمایشی نسل پنجم اینترنت همراه ۵G را با همکاری کوالکام و اریکسون به انجام رساند.

به گزارش آرمان اقتصادی، در سال‌های اخیر اپراتورهای مخابراتی و شرکت‌های تکنولوژی بسیاری در جهان در زمینه توسعه شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G تلاش کرده‌اند تا برای کاربران بستر مناسب و پرسرعتی برای انتقال و جابجایی حجم بالایی از اطلاعات موردنظر خود فراهم بیاورند.  

تلسترا که بزرگترین اپراتور مخابراتی استرالیا به شمار می‌رود، مدتهاست که در این زمینه با غول‌های تکنولوژی اریکسون و کوالکام همکاری کرده است تا جایی که حالا به‌تازگی اعلام کرده که با چیپ‌ست‌های مجهز به فناوری شبکه ۵G ساخته شده توسط کوالکام و دستگاه الکترونیکی هوشمند و نرم‌افزار اریکسون  این همکاری به ثمر نشسته است و مرحله آزمایشی اینترنت پرسرعت ۵G نیز با موفقیت صورت پذیرفته است.

بر اساس گزارش وب سایت زد دی نت، چانا سنویرانته، مدیر ارشد اجرایی شبکه مهندسی تلسترا نیز در این خصوص خاطرنشان کرده است که اجرای موفقیت آمیز این مرحله آزمایشی می‌تواند خبر بسیار خوشایندی برای جهان تکنولوژی و کاربران باشد بنابراین برآورد می شود در آینده ای نزدیک برقراری اینترنت ۵G از محیط آزمایشگاهی و لابراتورهای تحت کنترل خارج شده و به سطح خیابان، شهر و خانه های مردم  و شهروندان بیاید.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم  ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

وی در ادامه سخنانش افزود: رابطه تنگاتنگی که میان تلسترا و شرکای تجاری‌اش در خصوص توسعه زیرساخت‌های مربوط به اینترنت پرسرعت ۵G وجود دارد، منجر به توسعه، تکامل و شکوفایی نسل پنجم اینترنت همراه خواهد شد و مشترکان این اپراتور مخابراتی در آینده ای نزدیک قادر خواهند بود به اینترنت ۵G متصل شده و از امکانات و قابلیت‌های آن بهره مند شوند.        

وی تاکید کرد که اجرای موفقیت آمیز اینترنت ۵G به مراحل اجرایی و نهایی خود نزدیک شده است و این می تواند خبر خوشایندی برای کاربران و علاقمندان به اینترنت به شمار رود.

تلسترا در اکتبر سال جاری میلادی بود که اعلام کرد در ۵۰ ایستگاه و لابراتوار موردنظر خود اقدام به اجرای آزمایشی اینترنت ۵G کرده است که شامل شهرهایی نظیر کانبرا، آدلاید و پرث در استرالیا نیز می شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا