انرژیصوت

حضور توربین ایرانی در بازارهای جهانی + صوت

مدیر عامل شرکت مپنا گفت: ایران با ساخت نخستین توربین ۴۲ مگاواتی بدون حساسیت سوختی در بازارهای جهانی حضوری پررنگ خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  عباس علی آبادی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با بیان اینکه ایران در حوزه تولید توربین های گازی در جهان شناخته شده است، افزود: ساخت نخستین توربین ۴۲ مگاواتی بدون حساسیت سوختی در راستای سیاست تولید پراکنده صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه توربین مورد نظر از پر فروش ترین توربین های در جهان است، اظهارداشت: استفاده از ظرفیت های کوچک برای جلوگیری از هدررفت حرارت اتلافی در نیروگاه در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت مپنا ادامه داد: طی پنج سال گذشته با برنامه ریزی های صورت گرفته و بهره گیری از ظرفیت های علمی و فنی کشور برای رفع مشکلات برق، نفت و گاز توربین ۴۲ مگاواتی بدون حساسیت سوختی ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه تنوع سوخت و کاهش حساسیت به ریزگرد از مزایای توربین مورد نظر است، گفت: بخش عمده برق کشور در حال حاضر از طریق نیروگاه های حرارتی تولید می شود.

علی آبادی با بیان اینکه توسعه نیروگاه های حرارتی رویکرد کشور در تامین برق مورد نیاز است، افزود: طبق برنامه ریزی توربین ۴۲ مگاواتی بدون حساسیت سوختی برای استفاده از گاز فلر آماده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با ساخت توربین مورد نظر در داخل کشور از واحد پول ریال به جای دلار استفاده می شود، اظهارداشت: بدون شک با تحقق این مهم برای کارگران ایرانی اشتغال زایی مناسبی صورت می گیرد.

مدیر عامل شرکت مپنا با تاکید بر اینکه هزینه ساخت توربین ۴۲ مگاواتی بدون حساسیت سوختی ارزان تر از نمونه های مشابه خارجی است، ادامه داد: تعداد سازندگان توربین در سطح جهان بسیار محدود است.

وی همچنین گفت: مقاوم بودن به ویژه در شرایط سخت از مهمترین ویژگی های این توربین قابل رقابت با محصولات خارجی بوده بنابراین توربین موردنظر برای فعالیت در اقلیم ایران و کشورهای همسایه مناسب است.

علی آبادی با اعلام اینکه کلاس توربین ۴۲ مگاواتی بدون حساسیت سوختی تنها در آمریکا تولید شده است، افزود: فعالیت این توربین در حوزه برق، نفت، گاز و صنعت پتروشیمی بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه تولید همزمان آب و برق از آب شور دریا از مهمترین مزیت های توربین ۴۲ مگاواتی بدون حساسیت سوختی است، اذعان داشت: صادرات این محصول در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت مپنا به رادیو اقتصاد یادآور شد: جدا از این شرکت مزبور ساخت چهار هزار مگاوات نیروگاه را در کشورهای دیگر آغاز کرده است.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا