صنعت، معدن، تجارتصوت

لزوم تامین ابزار برای نظارت مطلوب در بازار + صوت

 

رئیس اتاق اصناف ایران بر ضرورت تامین ابزارهای مناسب جهت نظارت هرچه مطلوب تر در بازار تاکید کرد و گفت: این ابزارها و امکانات باید از طریق دولت تامین شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی فاضلی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با بیان اینکه تشکل ها و اتحادیه ها بدون ابزار مناسب نمی توانند بر بازار نظارت کنند، افزود: همکاری دولت برای تحقق و تامین این ابزارها ضرورت دارد.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به اینکه در شرایط تحریم بخش خصوصی می تواند در تحرک بخشی به بازار، اقتصاد کشور و مقابله با تحریم ها نقش آفرین باشد، اظهارداشت: حضور بخش خصوصی در تولید محصولات داخلی و اشتغال زایی بسیارموثر است.

رئیس اتاق اصناف ایران با اعلام این خبر دبیرخانه مشترکی از سوی اتاق های اصناف و بازرگانی کشور برای مقابله با تحریم ها تشکیل داده اند، گفت: هرچند تحریم ها بیشتر اثر روانی دارند اما باید برای مقابله با این محدودیت ها آماده بود.

وی با تاکید بر اینکه ۶۵۰ هزار بنگاه کوچک و متوسط در بخش تولید کشور می توانند در برابر تحریم ها اثر بخش باشند، ادامه داد: خوشبختانه بسته ای به جهت حمایت از بنگاه های مزبور در اختیار دولت قرار گرفته چرا که این بنگاه ها در نظام پولی، مالی، بهسازی و نوسازی اقتصاد اثر بخش هستند.

فاضلی با بیان اینکه مسئولان باید از واگذاری امور اقتصادی به بخش خصوصی حمایت کند، افزود: اقتصاد باید نهاد و تشکل محور شود تا بتوان از تحریم ها به نحو مطلوبی عبور کرد.
وی با اشاره به اینکه کمیته حمایت از تولید برای تامین مواد اولیه و نوسازی ماشین آلات تولیدی تشکیل شده است، اظهارداشت: جدا از این در حوزه تخصیص و گشایش اعتبار از طریق بانک مرکزی نیز کمیته هایی مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس اتاق اصناف ایران ضمن تاکید بر اینکه با فعالیت های صورت گرفته مشکل بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط از میان خواهد رفت از انجام اقداماتی برای رفع قوانین مزاحم خبر داد و گفت: بسته حمایتی از بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط به دولت ارائه شده که دولتمردان با اجرای این مهم موافقت کرده اند.

وی در ادامه به رادیو اقتصاد اظهار امیدواری کردکه بسته حمایتی مورد نظر در آینده نزدیک عملیاتی شود.

فاضلی ضمن اشاره به مشکل عدم همخوانی ساختار در حوزه نظارت و کنترل بازار کشور افزود: برای رفع مشکل مورد نظر با هماهنگی مجلس شورای اسلامی برخی از قوانین باید اصلاح شود.

وی با اعلام اینکه هم اکنون یک هزار و ۹۲۰ بازرس برای بازرسی از سه میلیون بنگاه در کشور فعالیت می کنند، اظهارداشت: مدیریت و کنترل در حوزه ۲۵ کالای اساسی که با ارز دولتی تامین می شوند می تواند به نحو صحیح و آسان تحقق یابد.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه در تامین مواد اولیه بنگاه های تولیدی و در حوزه ثبت سفارش و گشایش اعتبار مسائلی وجود دارد، ادامه داد: ثبت سفارش و گشایش اعتبار باید در زمان مناسب صورت گیرد تا بازار با کمبود مواد اولیه روبرو نباشد.

وی همچنین به رادیو اقتصاد یادآور شد: بدون شک باهماهنگی دستگاه های دولتی کنترل و نظارت در تامین مواد اولیه برای تنظیم بازار بیشتر خواهد شد.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا