بانک و بیمهطلا و ارز

واکنش مثبت بازار ارز و سکه به سخنان همتی

در اولین روز آذرماه، در حالی که تعطیلاتی با چاشنی جشن و شادمانی آغاز می شود، بازار ارز با کاهش اندک قیمت روبرو شد .

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از خبرآنلاین، عبدالناصر همتی شب گذشته با تاکید بر اینکه جزییات اختبارات و ابزارهای در اختیار نهاد تحت تصدی اش ، بانک مرکزی را بازگو نمی کند، تاکید کرد احاطه کاملی بر بازار ارز دارد .

بررسی ها نشان می دهد قیمت دلار امروز در کانال ۱۲ هزار تومان قرار داشت و هر دلار با قیمتی در حدود ۱۲ هزار و ۴۰۰ تا ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان فروخته می شد . برخی افزایش عرضه ارز از سوی بانک مرکزی را دلیل مهم کاهش قیمت ارز و برخی دیگر سخنان اخیر رییس کل بانک مرکزی در خصوص کنترل ورودی ها و خروجی های بازار ارز را دلیل مهم این اتفاقات می دانند.

همچنین بخوانید

یکی از مهمترین نکاتی که همتی در سخنان اخیر خود بدان اشاره کرد، تصمیم درباره محدودیت تراکنش های بانکی یا انتقال پول است . در حال حاضر امکان انتقال پول است. وی تاکید دارد به زودی انتقال پول با محدودیت شماره ملی روبرو می شود به این ترتیب داشتن حساب های متعدد امکانی برای افزایش سقف انتقال پول برای افراد ایجاد نمی کند.این اقدام عملیات انتقال پول را دشوارتر از قبل خواهد کرد . پیش از این نیز اجرای قوانین درخصوص تسویه حساب تراکنش ها خود عامل مهمی در کاهش حجم معاملات صوری در بازار شد .

 برخی کارشناسان بر این عقیده اند که پیشگیری از پولشویی ، اتفاق بسیار مهمی است که می تواند مانع از شکل گیری سودهای بادآورده برای کسانی شود مه با ورود و خروج سرمایه به بازار ارز و سکه در صدد حداکثر سازی آورده هایشان هستند.

فعالان بازار معتقدند تداوم این شرایط می تواند زمینه را برای کاهش قیمت ارز حتی تا رقم ۱۰ هزار تومان فراهم شود .

در عین حال برنامه ریزی برای وارد کردن ارز حاصل از صادرات غیر نفتی به ایران نیز عامل مهم دیگری است که ثبات بازار ارز بر قیمت های پایین تر از محدوده کنونی را رقم خواهد زد .

بر اساس این گزارش بهای سکه و طلا نیز همزمان با کاهش اندک قیمت ارز در بازار رو به کاهش نهاد و هر قطعه سکه حتی در کانال سه میلیون تومانی معامله شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به قیمت ۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان فروخته شد .

۲۲۳۲۲۳

خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا