امور زیربناییراه و ساختمان

راه‌آهن قزوین-رشت با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: در ماه‌های آتی و با حضور رئیس‌جمهور افتتاح رسمی پروژه راه آهن قزوین – رشت انجام می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی از رشت، محمدباقر نوبخت در این مراسم گفت: امروز برای گیلانیان یک روز تاریخی و خاطره انگیز است زیرا مطالبه و انتظاری که سال‌ها از مسئولان برای اتصال گیلان به شبکه راه آهن سراسری کشور و سایر استان‌‌ها و شبکه جهانی داشتند تحقق یافت.

وی با بیان اینکه راه آهن قزوین رشت امروز با حرکت اولین قطار مسافربری به طور آزمایشی مورد بهره‌‌‌‌برداری قرار گرفت، اظهار داشت: در ماه‌‌های آتی و با حضور رئیس‌جمهور افتتاح رسمی این پروژه انجام می‌‌شود.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: روحانی نسبت به افتتاح این پروژه حساسیت بالایی دارد و تاکید ایشان زود به سرانجام رسیدن راه آهن قزوین – رشت به منظور توسعه زیرساخت‌‌‌های حمل و نقلی، آبادانی کشور و احساس رضایت هموطنان است.

نوبخت افزود: کار ما با اتمام قطعه قزوین – رشت به تازگی آغاز شده و هم‌‌اکنون پروژه در مسیر رشت به سمت انزلی به دوشاخه تبدیل می‌شود که یک شاخه به بندر انزلی و دیگری به بندر کاسپین در منطقه آزاد می‌‌‌رود.

وی با ابراز امیدواری برای اجرای طرح حمل و نقل دریایی به صورت ریلی تصریح کرد: قطعه بعدی برای اینکه کشورهای همسایه هم بتوانند از این راه آهن استفاده کنند باید به آستارا مرتبط شود. در تلاش هستیم تا در زمان افتتاح رسمی این راه آهن ، اتصال ریلی رشت به آستارا را رسما آغاز کنیم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا