تجارتصنعت، معدن، تجارتصوت

ترانزیت خارجی مشمول ثبت سفارش نیست

مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران گفت: ترانزیت مربوط به بخش خارجی مشمول ثبت سفارش نیست اما ترانزیت کالا به سرزمین اصلی همچنان باید مجوز اخذ ثبت سفارش را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین سالاری در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به انوع ترانزیت اعم داخلی و خارجی افزود: ترانزبت خارجی عبارت از اینکه کالای خارجی به‌منظور عبور از خاک ایران از یک نقطه مرزی کشور وارد و از نقطه مرزی دیگر خارج شود.

وی همچنین اظهارداشت: اگر کالایی بین دو گمرک در داخل یک کشور جابجا شود و علت این جابجایی انجام تشریفات گمرکی باشد به این رویه ترانزیت داخلی می گویند.

همچنین بخوانید

مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران گفت: بیست و دوم فروردین ماه سال جاری مصوبه ای از طرف دولت بوسیله وزارت صنعت، معدن و تجارت به گمرک اعلام شد هرگونه واردات به داخل کشور اعم از سرزمین اصلی، مناطق آزاد و غیره ملزم به اخذ ثبت سفارش در بدو ورود است.

وی در ادامه این مصاحبه رادیویی افزود: ثبت سفارش کالا یکی از الزامات واردات کالا به کشور است.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا