صنعت، معدن، تجارت

نظام جامع مالیاتی کارشناسی شده نیست

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: هنگام تدوین نظام جامع مالیاتی کشور از نظرات کارشناسانه صاحبان حرف و بنگاه های اقتصادی استفاده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی فاضلی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با بیان اینکه قانون نظام جامع مالیاتی کشور کارشناسانه به بحث گذاشته نشده و هم اکنون عیب های این قانون یکی پس از دیگری آشکار می شود، افزود: یازده سال از عمر قانون مالیات بر ارزش افزوده می گذرد اما بجای اینکه این مالیات را مصرف کننده پرداخت کند تولید کننده می پردازد.

وی با اشاره به اینکه بهره گیری از نظرات بخش خصوصی در بودجه نویسی حاصل تعامل دولت با این بخش است، اظهارداشت: دبیرخانه مشترکی از سوی اتاق های اصناف و بازرگانی کشور تشکیل شده تا در بودجه نویسی بتوان نظرات سازنده ای به دولت ارائه شود.

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه در شرایط تحریم در بودجه نویسی باید حمایت عملی از بنگاه های تولیدی صورت گیرد، ادامه داد: در حال حاضر ۶۵۰ هزار بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط برای عبور از تحریم ها و اشتغالزایی در کشور نقش اساسی ایفا می کنند.

وی در ادامه یادآورشد: دشمن در حال حاضر جنگ سنگینی در عرصه اقتصادی به کشور تحمیل کرده است بنابراین ضرورت دارد برای گذر از این شرایط سخت تحریمی تمامی آحاد مردم و مسئولان پای کار باشند.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا