صنعت، معدن، تجارت

تنها ماندن در برابر رقبای خارجی، دغدغه تولیدکنندگان است

استاد اقتصاد دانشگاه با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید گفت: اصل در اقتصاد ما تولید ملی است و همه سازوکارهای دولت باید در این جهت باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، ساسان شاه‌ویسی گفت:سیاست‌های کلی اشتغال در تیرماه ۹۰ در ۱۳ بند و سیاست های کلی تولید ملی در بهمن ۹۱ در ۲۳ بند ابلاغ شده است به همین دلیل به لحاظ سیاستگذاری و راهبرد دست سیاستگذاران برای اجرای شعار امسال باز است.

وی گفت: در این سیاست های کلی راهکارهای اشتغال و تولید ملی تبیین شده است که کارآفرینی، بهبود فضای کسب و کار، بهبود نظام آماری و آموزشی و توجه به فرهنگ کار در جامعه از آن جمله است.

وی گفت: اگر این سیاست ها اجرا شود تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و بانک ها که محور اقتصادی کشور هستند نقش و جایگاه خود را پیدا می کنند.

شاه ویسی افزود: اصل در اقتصاد ما تولید ملی است و همه سازوکارهای دولت باید در جهت کارآیی، پویایی و ارزش افزوده در تولید کشور باشد.

وی گفت: متأسفانه تولیدکنندگان ما دغدغه عدم حمایت و تنها ماندن در برابر رقبای خارجی را دارند.

این استاد دانشگاه گفت: خوشبختانه در اسناد پایین دستی در مجلس قوانینی درباره بهبود فضای کسب و کار و در حمایت از تولید ملی وجود دارد و با اجرای آنها سال ۹۶ می تواند طلایه دار اقتصاد ملی باشد.


منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا