اقتصاد کلان

روند صعودى وضعیت اقتصادى کشور در سال ٩۵/ وزارت نفت نقطه قوت دولت یازدهم

مجید رضا حریرى  با اشاره به اینکه شاخص هاى اقتصادى چند ماه اخیر مى تواند علائم خوبى براى بهبود وضعیت اقتصادى ایران باشد، اظهار کرد: باتوجه به شاخص هاى اقتصادى مثبت که در چند ماه اخیر شاهد آن بوده ایم مى تواند گفت وضعیت اقتصادى ایران رو به بهبود بوده اما با توجه به توقع ایجاد شده در پسابرجام همچنان به دستاوردهایى که مردم آن را در زندگى خود حس کنند، نرسیده ایم.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی ایران افزود: در بعد از توافق هسته اى رشد ۴درصدى در کشور اتفاق افتاده و نرخ تورم به کمتر از ١٠درصد رسیده اما همچنان مردم تغیرات را در زندگى روزمره حس نمى کنند و علت آن مریضى هاى مختلف اقتصادى در سال همى اخیر بوده است.
وى گفت: علاوه بر اقتصاد مریضى که در حدود ۴دهه گذشته با آن مواجه بوده ایم، اقتصاد ایران در ١٠ سال اخیر کاملا تخریب شده که اصلى ترین دلیل آن افزایش فشارهاى بیرونى و تحریم ها و البته به کارگیرى سیاست هاى داخلى غلط بوده است.
حریرى با اشاره به دستاوردهاى مثبت دولت یازدهم خاطر نشان کرد: برخى از عملکردهاى دولت مانند رفتارهاى انضباط مالى و دقیق ارائه شدن صورت هاى مالى بانک ها که هرساله با ارقام  اشتباه منتشر مى شد را مى توان از دستاوردهاى مهم دولت دانست.
 نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین بیان کرد: از سوى دیگر از مهم ترین دستاوردهاى دولت مى توان به اجراى سیاست هاى دولت در حوزه نفت و افزایش صادرات آن اشاره کرد که به اعتقاد بیشتر کارشناسان وزارت نفت یکى از قوى ترین وزارت خانه هاى دولت یازدهم بوده است.
وى ادامه داد : از این رو بازگشتن به سطح تولید نفت در قبل از تحریم ها را مى توان عملکرد خوب وزارت نفت دانست.
انتهاى پیام/

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا