صنعت، معدن، تجارت

خودکفایی ایران در تولید شیرآلات صنعتی آب

یک فعال در حوزه صنعت تولید شیرآلات و اتصالات صنعتی آب گفت: ایران در حوزه مزبور بطورکامل خودکفا و امروزهیچ نیازی به واردات ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ابوالفضل نصیرزاده در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: تاریخچه تولید شیرآلات صنعتی در ایران به سال های دور مربوط می شود.

وی همچنین اظهارداشت: طی این سال ها حداکثر یکی دو نوع محصول بیشتر در کشور تولید نمی شد.

همچنین بخوانید

این فعال در حوزه صنعت شیرآلات و اتصالات صنعتی آب گفت: عمده فعالیت مربوط به تولید شیرآلات صنعتی آب در ایران به دوران پس جنگ ارتباط پیدا می کند.

وی در ادامه ضمن اشاره به شرکت نهر آب گستر اشتهارد افزود: در حال حاضر این شرکت بزرگترین تولید کننده محصول شیرآلات و اتصالات صنعتی تحت فشار آب از نظر تنوع تولید در ایران است.

نصیرزاده اظهارداشت: شرکت مزبور بطورکلی هشت هزار نوع محصول در اندازه ها و فشارهای مختلف تولید و به بازار مصرف عرضه می کند.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: ایران در تولید شیرآلات و اتصالات صنعتی مرتبط با صنعت آب بطورکامل خودکفا و امروز هیچ نیازی به واردات این نوع محصولات از خارج نیست.

این فعال در حوزه صنعت شیرآلات و اتصالات صنعتی آب گفت: تولید انواع شیرآلات و اتصالات چدنی و فولادی تحت فشار مربوط به صنعت آب در حال حاضر بدون هیچ گونه وابستگی به خارج یعنی صفر تا صد در داخل تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

وی در ادامه محصولات تولیدی به اصطلاح زیرپله ای، جعل برند های شرکت های معتبر و خوش نام و موارد مشابه دیگر را از جمله مشکلات جدی صنعت شیرآلات و اتصالات صنعتی آب در کشور عنوان کرد و افزود: محصولات تولیدی این واحدها فاقد هر گونه استاندارد، مرغوبیت و کیفیت لازم است.

نصیرزاده یادآورشد: جدا از این جولان واحدهای تولیدی فاقد نام و نشان مشخص در کشور ضربه مهلکی به اشتغال، تولید، اقتصاد و همینطور بدنامی کالای ایرانی و کارخانجات خوش نام و معتبر داخلی می شوند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا