ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

آمریکا برای تخریب هواوی دست به دامان هم‌پیمانانش شد

به نظر می‌رسد که کشمکش‌های سیاسی و تجاری به تلاش ایالات متحده آمریکا برای تخریب شرکت چینی هواوی رسیده و این کشور قصد دارد کشورهای هم‌پیمان خود را نیز از همکاری با هواوی بازدارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ماه گذشته بود که سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای خطاب به جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نوشتند که به منظور جلوگیری از به خطر افتادن امنیت ملی کشورش، همکاری با شرکت چینی هواوی برای توسعه شبکه اینترنت ۵G را قطع کند اما حالا به نظر می‌رسد که ایالات متحده درصدد است تا از سایر شرکای تجاری و اقتصادی خود نظیر آلمان، ایتالیا و ژاپن نیز درخواست کند که به قطع همکاری با این شرکت چینی اقدام کنند.

گزارش جدیدی که وال استریت ژورنال در این خصوص ارائه داده است، نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها قصد دارند به تلاش برای بی‌اعتبار کردن شرکت چینی هواوی و محصولاتش نظیر گوشی‌های هوشمند ادامه دهند و در این راستا به بسیاری از کشورهای دوست خود نظیر کانادا، آلمان، ایتالیا و ژاپن هم اطلاع داده‌اند که محصولات هوشمند و سرویس‌های مخابراتی این شرکت را به منظور محافظت از امنیت ملی کشور و شهروندانشان تحریم کرده و جلوی فعالیت آن‌ها را بگیرند.

همچنین بخوانید

هواوی دومین شرکت تولیدکننده موبایل و گوشی هوشمند در جهان و یکی از فعال‌ترین اپراتورهای مخابراتی به شمار می‌رود که با کشورهای بسیاری درباره برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G همکاری کرده است.

ماجرا از اوایل سال جاری میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زدتی‌ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهد تا علیه ایالات متحده از آن‌ها استفاده کند.

با این‌که دولت چین و شرکت‌های هواوی و زد تی ای همگی این اتهامات را بارها رد و تکذیب کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها به تلاش برای جلوگیری از فعالیت آن‌ها و قطع همکاری سایر کشورها ادامه می‌دهند.

به گفته برخی از کارشناسان و تحلیلگران، به نظر می‌رسد که تلاش آمریکا برای قطع همکاری سایر کشورها با شرکت‌هایی نظیر هواوی به منظور ضربه زدن به اقتصاد چین و افزایش تبعات منفی جنگ تجاری میان این کشور با آمریکا باشد چراکه هواوی با فروش بسیار خوب و عملکرد موفقیت‌آمیزی که در زمینه عرضه گوشی و گجت‌های هوشمند و هم‌چنین ارائه خدمات مخابراتی دارد، توانسته است گردش مالی بسیار خوبی را برای چین به ارمغان بیاورد و در صدر فهرست پرفروش‌ترین برندهای تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند حتی بالاتر از اپل آمریکا قرار گرفته است.

گرفتن بازار فروش کشورهای مختلف از هواوی بدون شک می‌تواند در کاهش قابل توجه میزان فروش کلی این شرکت تاثیرگذار باشد و ضربه مهلکی به اقتصاد چین وارد کند.

بر اساس گزارش وب سایت phonearena، در آمریکای شمالی دو شرکت اریکسون و نوکیا در ارائه خدمات مخابراتی و برقراری شبکه‌های اینترنتی پیشتازند؛ این در حالیست که هواوی در این زمینه بر کشورهای اروپایی و منطقه آسیا و اقیانوسیه سلطه دارد و سهم آن از بازار جهانی تجهیزات مخابراتی ۲۲ درصد گزارش شده است که بیش‌ترین سهم را در میان رقیبان خود داراست. بنابراین تلاش آمریکا برای تخریب هواوی می‌تواند تمامی فرصت‌های طلایی را از این شرکت بگیرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا