گردشگری

تمهیدات ویژه برای ورود بیشتر گردشگر خارجی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: خوشبختانه تهمیدات ویژه ای برای ورود بیشتر گردشگران خارجی به ایران انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی اصغر مونسان در برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» رادیو اقتصاد افزود: لغو روادید یکطرفه با چند کشور، صدور ویزای الکترونیکی در فرودگاه ها و همینطور صدورویزای الکترونیک بدون برچسب برای گردشگران و تجار خارجی از جمله این تمهیدات است.

وی همچنین اظهارداشت: هیئت دولت در حال حاضر با پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی مبنی بر لغو روادید یکطرفه با کشور عمان موافقت کرده است.

همچنین بخوانید

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: این تصمیم در ورود توریسم سلامت به ایران و رونق بخشی به حوزه مزبور بسیار موثر است.

وی ضمن اشاره به ارائه پیشنهاد لغو روادید یکطرفه با چند کشور دیگر به وزارت امور خارجه افزود: امید می رود این پیشنهادات نیز هرچه سریعتر در هیئت دولت مطرح و مورد موافقت قرار گیرد.

مونسان بیان داشت: بدون شک موافقت این پیشنهادات منجر به افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور خواهد شد.

وی به رادیو اقتصادگفت: صدور روادید در ایران با تاخیر انجام می شد و آژانس های خدمات گردشگری نسبت به این موضوع بسیار گلایه مند بودند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: خوشبختانه وزارت امورخارجه در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است.

وی بیان داشت: وزیراهای ایران هم اکنون با پیگیری های صورت گرفته در فرودگاه های داخلی بصورت الکترونیکی صادر می شود یعنی گردشگران خارجی جهت دریافت ویزا می توانند از طریق وب سایت اقدام یا حتی با سفر به ایران در فرودگاه های کشور نسبت به دریافت ویزا های خود مبادرت ورزند.

مونسان از دیگر اقدامات موثر جهت ورود بیشتر گردشگران خارجی به ایران را صدور ویزای الکترونیک بدون برچسب اعلام کرد و گفت: خوشبختانه این پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی نیز مورد قبول واقع شده است.

وی در ادامه افزود: ویزاهای الکترونیکی گردشگران خارجی در حال حاضر نیاز به الصاق در پاسپورت نبوده بنابراین تصمیم مزبور کمک خواهد کرد گردشگران بیشتری با سهولت بیشتر به کشور سفر کنند.

برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی “فرزانه صادقیان و حمیدرضا کجوری” از شنبه تا پنجشنبه هر شب ساعت ۲۲ به مدت ۵۵ دقیقه با هدف حمایت از کارآفرینی در عرصه فرهنگ و هنر به منظور تحقق بخشی در سیاست های اقتصاد مقاومتی از رادیو اقتصاد پخش کشورم.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا