بورسبورس اوراق

«مادیرا» به فرابورس پیوست/ به هر کد ۳۹۹ سهم ۳۶۵ تومانی اختصاص یافت

نهمین عرضه اولیه امسال فرابورس در نماد «مادیرا» امروز به روش ثبت سفارش انجام و سهم در قیمت ۳۶۵۰ ریال کشف قیمت شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی٬ امروز نهمین عرضه اولیه امسال فرابورس برای شرکت صنایع ماشین‌های صنعتی ایران در نماد «مادیرا» به روش ثبت سفارش انجام شد. دامنه قیمت در ثبت سفارس این عرضه از ۳۳۲۰ ریال تا ۳۶۵۰ ریال تعیین شد و در حالی که حجم این عرضه ۱۲۰ میلیون سهم بود٬ بیش از ۵۰۵ میلیون سهم تقاضا برای «مادیرا» در سامانه سفارشات ثبت شد. این عرضه اولیه در بازار دوم فرابورس و کشف قیمت ۳۶۵۰ ریالی هر سهم این شرکت در معاملات دوشنبه ۵ آذرماه ۱۳۹۷ رقم خورد.

سهامداران حقیقی و حقوقی مشارکت ۳۰۴ هزار و ۱۰۷ نفری در این عرضه اولیه داشتند که سهم «مادیرا» به ۳۰۲ هزار و ۲۹۸ نفر در سقف قیمت این عرضه تخصیص یافت. این مشارکت حداکثری سبب شد با آنکه حداکثر سهم قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی دو هزار سهم تعیین شده بود، اما به هر کد معاملاتی ۳۹۹ سهم در قیمت ۳۶۵۰ ریال اختصاص داده شود.

مدیرعامل شرکت صنایع ماشین‌های صنعتی ایران در چهل‌و‌پنجمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» اعلام کرده بود که این مجموعه یک هزار نماینده فروش فعال در ایران دارد که از این تعداد ۸۰۰ نماینده در حوزه کالاهای صوتی – تصویری و ۲۰۰ نماینده نیز در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند و این شرکت دارای یک هزار عامل فروش، هفت مرکز توزیع استانی، ۶۷۵ نماینده خدمات و هشت مرکز خدمات ویژه استانی در سراسر کشور ‌است. به گفته او٬ این شرکت با پوشش گسترده خدمات در سراسر کشور در تلاش است این دارایی را حفظ کند. این مجموعه در حال حاضر دارای چهار میلیون قطعه در بخش خدمات پس از فروش است تا سرویس بهتری به مشتریان خود ارائه کند.

لازم به ذکر است از ابتدای امسال بخشی از سهام شرکت‌ پتروشیمی غدیر در بازار اول و شرکت‌های کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور، کشت و دام قیام اصفهان، عطرین نخ قم، تجارت الکترونیک پارسیان کیش، داروسازی آوه‌سینا، پتروشیمی قائد بصیر و سنگ‌آهن گهر زمین در بازار دوم فرابورس ایران برای نخستین بار به روش ثبت سفارش عرضه شده‌اند و «مادیرا» نهمین عرضه اولیه امسال فرابورس به شمار می‌رود که با استقبال بالای سهامداران روبه‌رو شد.

 

منبع
اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا