بورسبورس اوراقصوت

تجربه افت سنگین در شاخص بورس

 

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص بازار سرمایه امروز یک افت سنگین دیگر را تجربه و چهار هزار و ۷۳۲ واحد منفی شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مهدی طحانی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: شاخص بازار سرمایه در عدد ۱۶۶ هزار و ۴۶۳ واحدی قرار گرفته و ۲.۸ درصد منفی شده است.

وی همچنین حجم معاملات در بازار سرمایه را یک هزار و هشت میلیارد تومان اعلام کرد و اظهارداشت: به نظر کارشناسان شاخص بازار سرمایه با از دست دادن عدد ۱۷۰ هزار واحدی به ۱۶۳ هزار واحد نیز کاهش خواهد یافت.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: نفت برنت که نخستین جرقه کاهش معاملات در بازار بورس تهران را زده در بازارهای جهانی با دو دلار افزایش در محدوده نرخ ۶۰ دلار در حال معامله است.

وی همچنین گفت: فلزات روی و مس در بازارهای جهانی به ترتیب با قیمت دو هزار و ۴۹۸ دلار و شش هزار و ۱۸۳ دلار بدون تغییرات موثری در حال معامله است.

طحانی با اشاره به اینکه گزارش های ماهانه شرکت های حاضر در بورس یکی پس از دیگری به سامانه کدال ارسال می شود، افزود: علت فروش هیجانی سهام از سوی برخی سرمایه گذاران هنوز مشخص نیست.

وی اظهارداشت: برخی معتقدند تاثیر شرکت های حاضر در بورس از تحریم ها سبب فروش هیجانی سهام توسط عده ای از سرمایه گذاران شده البته کاهش قیمت نفت نیز در این رابطه مزید بر علت است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه به رادیو اقتصاد یادآور شد: گزارش ماهانه آبان ماه صنایع بزرگی مانند فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و پتروشیمی ها چندان نگران کننده نیست اما فروش سهام همچنان هیجانی است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا