خودروصنعت، معدن، تجارت

راه نجات صنعت خودرو چیست؟

 

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: تا زمانی که خودروسازی کشور دولتی باشد از مدیران آن نمی‌توان انتظار بهبود وضعیت را داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا نجفی‌منش درباره راه‌های نجات صنعت خودرو در شرایط فعلی توضیح داد: مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین اقدام در شرایط فعلی، تعدیل قیمت خودرو با توجه به افزایش چند برابری نرخ مواد اولیه تولید است.

همچنین بخوانید

وی اضافه کرد: قیمت قطعات و مواد اولیه اصلا برای خودروسازان مقرون به صرفه نیست و فقط زیان آن‌ها را به همراه داشته است به طوری که در شش ماه ابتدایی امسال خودروسازان حدود ۵۵۰۰میلیارد تومان و در شش سال گذشته حدود ۲۰هزار میلیارد تومان ضرر کرده‌اند.

این عضو اتاق بازرگانی همچنین افزایش حجم تسهیلات به خودروسازان و قطعه‌سازان را از دیگر راه‌های نجات این صنعت دانست و گفت: طی چند ماه گذشته قیمت مواد اولیه تا سه برابر افزایش پیدا کرده بنابراین تسهیلات اعطایی به خودروسازان و قطعه‌سازان نیز باید به همین اندازه افزایش یابد.

نجفی منش به شیوه پرداخت بدهی خودروسازان و قطعه سازان اشاره و تاکید کرد: بازپرداخت بدهی‌های گذشته اکنون با ارز نیمایی باید انجام شود و یکی از درخواست‌های ما پرداخت با همان نرخ خرید است چرا که با وجود افزایش سه برابری نرخ ارز، ما متحمل ضرر بسیار و در نهایت ورشکستگی خواهیم شد و اگر این بدهی‌ها را پرداخت نکنیم اعتبار کشور بین شرکای خارجی از بین می‌رود.

منبع
اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا