انرژیصوت

قیمت نفت متغیر مهمی در بودجه سالانه کشورها

یک کارشناس نفت و انرژی گفت: قیمت نفت متغیر مهمی در بودجه سالانه کشورها در دنیاست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علیرضا سلطانی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: این موضوع حتی برای کشورهای مصرف کننده نفت بسیار واجد اهمیت است چه رسد به ممالک تولید کننده نفت که بخش عمده ای از منابع درآمدی و هزینه ای خود را از محل نفت تامین می کنند.

وی همچنین اظهارداشت: بطور طبیعی در بودجه های سالانه قیمت نفت به عبارت بهتر میزان کسب درآمدهای نفتی برای این دولت ها از اهمیت زیادی برخوردار است چون بر اساس قیمت نفت اقدام به برنامه ریزی و همچنین هزینه کرد درآمدهای نفتی برای یکسال مالی خود اهتمام می ورزند.

همچنین بخوانید

این کارشناس نفت و انرژی گفت: برای کشورهای مصرف کننده نفت هم این بحث خیلی مهمی است به لحاظ اینکه بصورت غیر مستقیم بسیاری از منابع مالی کشورهای مزبور را در قالب مالیات و غیره تامین و همچنین روی سرمایه گذاری ها و رونق اقتصادی ممالک مورد اشاره تاثیر گذار است.

وی افزود: قیمت نفت در بودجه سالانه ها کشورهای مصرف کننده بصورت مشخص مبنا قرار نمی گیرد ولی برای ممالک تولید کننده این مقوله بیشتر خود نمایی می کند.

سلطانی بیان داشت: قیمت نفت برای بودجه سال آینده کشور با توجه به تلاطم های زیاد بازار نفت و به تبع قیمت طلای سیاه در سطح بازارهای جهانی طی سال جاری میلادی با اما و اگرهای زیادی مواجه است.

وی اذعان داشت: این اما و اگرها بیش از هرچیزی تحت تاثیر تحریم نفتی ایران از سوی ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است.

این کارشناس نفت و انرژی یادآورشد: ناگفته نماند قیمت نفت هرچند طی سال جاری یک روند افزایشی را تجربه کرده اما این روند در عین حال با نوسانات زیادی همراه بوده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا